AGROMA 2012-10-12 - Raport miesięczny za wrzesień 2012 r.
- Utworzono: piątek, 12, październik 2012 17:36
typ raportu | Bieżący |
numer | 19/2012 |
data dodania | 2012-10-12T17:36:10 |
spółka | AGROMA |
Agroma S.A. przekazuje raport za wrzesień 2012r.:
1.Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym emitenta, które w ocenie emitenta mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych emitenta.
Zarząd Agroma S.A. przekazuje raport za wrzesień 2012r.:
We wrześniu 2012 Agroma zanotowała 500 tys. zł przychodów ze sprzedaży, marża brutto wyniosła ok.65 tys. zł.
Cząstkowy wynik finansowy za wrzesień 2012, to skutek trwającego od kilku miesięcy osłabienia popytu na rynku urządzeń ogrodowych. Osłabienie to jest obecnie odczuwane przez wielkopowierzchniowe sieci DIY, gdzie główny asortyment stanowi sprzęt segmentu Hobby (prostsze urządzenia do zastosowań codziennych), jak również przez sieci punktów dealerskich, oferujących rozwiązania dla użytkowników profesjonalnych. We wrześniu ubiegłego roku Agroma odnotowała niezwykle wysoki poziom sprzedaży przedsezonowej - odbiorcy spodziewając się dużego popytu wśród klientów i śnieżnej zimy bardzo wcześnie rozpoczęli zakupy dużych ilości sprzętu. W bieżącym roku bardzo duże zapasy niesprzedanego latem towaru uniemożliwiają podobną strategię zaopatrzenia, zakupy są dokonywane wyłącznie na bieżące potrzeby. W tegorocznym sezonie jesienno-zimowym, sprzedaż najprawdopodobniej rozłoży się na cały czas jego trwania - od października do lutego. Jest to efekt zarówno długoterminowych niekorzystnych prognoz pogody, jak i coraz silniej odczuwalnego, pogarszającego się nastroju w branży. Ponadto istotny wpływ na obniżenie wyniku księgowego ma fala zwrotów niesprzedanych w sezonie wiosenno-letnim towarów, za które odbiorcy nie są w stanie zapłacić.
Zdaniem Zarządu, obecna sytuacja na rynku jest bardzo nietypowa i nie ma precedensu w ostatnich 20 latach. Zarząd jest przekonany, że ma ona charakter tymczasowy. Spółka na bieżąco analizuje sytuację na rynku i uwzględnia zachodzące zmiany w ofercie produktowej na kolejne sezony. We wrześniu Agroma zakończyła przygotowania jesienno-zimowej oferty produktowej. Znalazły się w niej zarówno zupełnie nowe produkty, jak np. nowe modele pilarek spalinowych, jak również produkty, które cieszyły się niezwykłą popularnością w poprzednich sezonach (np. odśnieżarki).
2. Zestawienie wszystkich informacji opublikowanych przez emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
Raporty opublikowane w systemie EBI we wrześniu:
RB nr 18/2012 - Raport za sierpień
Raporty bieżące w systemie ESPI we wrześniu nie były publikowane.
3. Kalendarz inwestora, obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w nadchodzącym miesiącu, które dotyczą emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów, w szczególności daty publikacji raportów okresowych, planowanych walnych zgromadzeń, otwarcia subskrypcji, spotkań z inwestorami lub analitykami, oraz oczekiwany termin publikacji raportu analitycznego.
7 listopada Spółka opublikuje raport za III kwartał 2012 r.
Do 14 listopada Spółka opublikuje raport miesięczny za październik 2012 r.
Podstawa prawna:
pkt. 16 Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na NewConnect
Osoby reprezentujące spółkę:
Osoby reprezentujące spółkę:
- Piotr Staszewski - Prezes Zarządu
Załączniki:
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki