- Utworzono: poniedziałek, 13, styczeń 2014 15:53
Tym razem przeanalizowaliśmy grupę spółek z alternatywnego parkietu GPW, których działalność związana jest z rynkiem suplementów diety.
Tym razem przeanalizowaliśmy grupę spółek z alternatywnego parkietu GPW, których działalność związana jest z rynkiem suplementów diety.
W ostatnich dekadach wiele mówiło się o rozwoju paliw alternatywnych wobec klasycznych produktów opartych na ropie naftowej i gazie ziemnym, ale tak naprawdę benzyna, olej napędowy czy LPG wciąż są fundamentalne dla naszej gospodarki, w szczególności dla sektora transportowego. Firmy obracające paliwami płynnymi obecne są także na rynku NewConnect.
Na rynku NewConnect funkcjonuje kilka przedsiębiorstw, dla których istotą działalności jest zarządzanie restauracjami lub pokrewnymi lokalami gastronomicznymi (czy też sieciami skupiającymi takie punkty). Te spółki to Mr Hamburger S.A., MaxiPizza S.A., Premium Food Restaurants S.A., R&C Union S.A. i MaxiPizza S.A.
Piętnaście czy dwadzieścia lat temu gry komputerowe uchodziły jeszcze – przynajmniej w Polsce – przede wszystkim za rozrywkę dobrą dla dzieci i młodzieży. Rodzice najpierw kupowali swoim pociechom (za ciężko zaoszczędzone pieniądze) zaczarowane skrzynki o nazwach w rodzaju Commodore 64, Atari XL/XE, Pegasus czy Amiga 500 – a potem bezskutecznie próbowali oderwać latorośl od „zabijania głupich ludzików”.
Czym jest sektor FMCG? Ten czteroliterowy skrót rozwija się jako „fast-moving consumer goods”, to znaczy produkty szybko rotujące, szybko zbywalne. Brzmi to dość tajemniczo, ale w rzeczywistości chodzi o większość z tego, co możemy nabyć w sklepie spożywczym, supermarkecie czy osiedlowym „samie”. Mowa tu o artykułach spożywczych, środkach czystości, papierosach czy alkoholu. Są to więc bardzo różne produkty i towary, wspólną ich cechą jest jednak to, że sprzedawane są w dużych ilościach i z dużą częstością (wszak niektóre z nich kupujemy codziennie), zazwyczaj przy niewielkiej marży. Znane światowe przedsiębiorstwa, które zalicza się do segmentu FMCG, to np. Pepsi, Jeronimo Martins (właściciel Biedronki), Mars Inc., Carlsberg, Nestlé czy Gillette. Widać więc, że są to m.in. producenci słodyczy, piwa, napojów chłodzących czy maszynek do golenia.
Zezwoliłeś na zapisywanie plików cookies na tym komputerze