AGROMA 2012-06-14 - Raport miesięczny za maj 2012 r.
- Utworzono: czwartek, 14, czerwiec 2012 18:48
typ raportu | Bieżący |
numer | 12/2012 |
data dodania | 2012-06-14T18:48:27 |
spółka | AGROMA |
Zarząd Agroma S.A. przekazuje raport za maj 2012r.:
1.Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym emitenta, które w ocenie emitenta mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych emitenta.
Przychody ze sprzedaży w maju 2012 wyniosły 1 815 tys., wobec tys. 4 926 tys. w maju 2011. Oznacza to spadek o 63 % w porównaniu z majem ubiegłego roku. Marża brutto w maju 2012 r. wyniosła 470 tys. wobec 1 248 tys. w maju 2011 i była niższa o 62 %
W ocenie Zarządu na spadek popytu na urządzenia do pielęgnacji ogrodów, obserwowany od początku roku, wpływ miały głównie następujące czynniki:
- niesprzyjająca pogoda powodująca opóźnienie okresu wegetacyjnego roślin, w niektórych rejonach kraju nawet o miesiąc,
- ograniczenie wydatków przez konsumentów w związku z panującą powszechnie atmosferą kryzysu; wyrazem tego jest też znaczący wzrost liczby napraw starych maszyn i urządzeń dokonywanych przez serwisy w całym kraju,
- wzrost konkurencji ze strony wielkopowierzchniowych sieci sprzedaży; bezpośredni import z Chin, realizowany przez sieci, znacząco wzrósł w 2012, w szczególności w segmencie OPP (maszyny i urządzenia z najniższej półki cenowej).
Aktualnie spółka prowadzi działania, przygotowujące Agromę do spodziewanych długookresowych zmian na rynku. Obecnie sklepy wielkopowierzchniowe zostały zmuszone do ostrej rywalizacji z sieciami dyskontów. W efekcie sieci handlowe położyły ogromny nacisk na cenową konkurencyjność towaru.
Aby zniwelować wpływ niekorzystnych tendencji rynkowych, spółka koncentruje się na rozbudowie sieci dealerskiej i współpracy z lokalnymi dystrybutorami, utrzymaniu wysokiej jakości sprzedawanych maszyn i urządzeń, sprawnej obsłudze serwisowej sprzedawanych urządzeń oraz budowaniu wizerunku marki. W maju Agroma S.A. zawarła kilkanaście nowych umów przedstawicielskich, zwiększając liczbę punktów, w których dostępne są jej produkty. Stale negocjowane są następne umowy.
2. Zestawienie wszystkich informacji opublikowanych przez emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
Raporty bieżące opublikowane w systemie EBI w maju:
RO nr 7/2012 Raport Roczny
RO 8/2012 Raport Kwartalny
RB 9/2012 Raport miesięczny za kwiecień 2012 r.
Raporty bieżące w systemie ESPI w maju nie były publikowane.
3. Kalendarz inwestora, obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w nadchodzącym miesiącu, które dotyczą emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów, w szczególności daty publikacji raportów okresowych, planowanych walnych zgromadzeń, otwarcia subskrypcji, spotkań z inwestorami lub analitykami, oraz oczekiwany termin publikacji raportu analitycznego.
29 czerwca odbędzie się Zwyczajna Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy.
Do 13 lipca r. Spółka opublikuje raport miesięczny za czerwiec 2012 r.
Podstawa prawna:
pkt. 16 Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na NewConnect
Osoby reprezentujące spółkę:
- Piotr Staszewski - Prezes Zarządu
Załączniki:
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki