• NCIndex
  • NCIndex30
Wykres indexu
NEWCONNECT - NAJWIĘKSZE OBROTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY
  • STAN RYNKU:
  • OBROTY (w tys. zł):
  • WZROSTY:
  • SPADKI:
  • BEZ ZMIAN:

BLACKPNT 2012-07-19 - Szacunkowe wyniki finansowe za II kwartał 2012 r.

Szacunkowe wyniki finansowe za II kwartał 2012 r.
typ raportuBieżący
numer13/2012
data dodania2012-07-19T10:40:13
spółkaBLACKPNT

Stosując zasady rzetelnej polityki informacyjnej Zarząd BLACK POINT S.A. (dalej: Spółka, BLACK POINT) tworząca wraz z jednostkami zależnymi Grupę Kapitałową BLACK POINT na bieżąco przekazuje inwestorom i akcjonariuszom informacje dotyczące branży i rynku, w których działają, w tym szacunkowe wartości obrotów jednostkowych i skonsolidowanych za II kwartał 2012 roku.

Szacunkowe dane finansowe wskazują na:
• obrót skonsolidowany za II kwartał 2012 roku w wysokości ok. 15,16 mln PLN,
• obrót jednostkowy BLACK POINT S.A. za II kwartał 2012 roku w wysokości ok. 8,77 mln PLN.

Łączny obrót Grupy BLACK POINT za II kwartał 2012 roku wyniósł 15,16 mln zł i jest o 16% niższy w porównaniu z II kwartałem 2011 roku.

Na bazie wstępnych danych Zarząd szacuje, że z dobrym wynikiem finansowym II kwartał zakończy spółka zależna Eco Service. Dobre wyniki spółka zawdzięcza konsekwentnemu rozwijaniu handlu pustymi kartridżami na rynkach światowych, a tym samym wzrostom sprzedaży ilościowej o 23% w stosunku do II kwartału 2011 roku. Wzrost sprzedaży ilościowej, wraz z optymalizacją marż handlowych pozwalają rekompensować widoczny również w tej branży spadek cen sprzedaży. Pozytywnie na wyniki spółki wpływa również realizowany od stycznia 2012 roku program poprawy efektywności - optymalizacji kosztów działalności.
Zgodnie z przewidywaniami Zarządu wyniki spółki Eco Service pozwalają na częściową rekompensatę gorszych wyników realizowanych w 2012 roku w spółce BLACK POINT.

W II kwartale spółka BLACK POINT zrealizowała obrót wartościowy o 24% niższy niż w II kwartale 2011 roku.
Spadki sprzedaży ilościowej o 8% w grupie laserowej i 17% w grupie atramentowej są pogłębione wymuszonym przez rynek spadkiem cen sprzedaży. Pozytywnie natomiast w kontekście obecnej sytuacji rynkowej oceniamy wzrost sprzedaży ilościowej głównej grupy produktowej, którą stanowią tonery laserowe BLACK POINT [3% wzrost w II kwartale w porównaniu do I kwartału 2012 roku].

Zgodnie z przewidywaniami Zarządu trudna sytuacja w branży materiałów do drukowania, w tym również w zakresie handlu alternatywnymi materiałami barwiącymi utrzymuje się i będzie widoczna w kolejnych miesiącach 2012 roku.

Analiza sytuacji rynkowej kilku ostatnich miesięcy niezmiennie wskazuje na zaostrzenie się walki konkurencyjnej w branży. Walkę o rynek prowadzą zarówno producenci urządzeń jak i duża grupa dostawców materiałów alternatywnych. Jest to wynikiem dynamicznego wzrostu liczby dostawców w ciągu ostatnich 2 lat oraz znacznym zwiększeniem liczby dystrybutorów, czyli firm dostarczających materiały alternatywne kupowane od producentów, głównie z Dalekiego Wschodu, pod własnymi markami.
W ostatnich kilku miesiącach widoczne jest wzmożenie agresywnej walki w tej grupie w zakresie realizacji transakcji przetargowych, w których kluczowym kryterium decyzyjnym dla Użytkownika jest cena materiału drukującego.

Krótko- i średniookresowe konsekwencje ostrej walki rynkowej są dla branży negatywne - spadek cen sprzedaży, spadek marż handlowych oraz wzrost kosztów sprzedaży. Co więcej są one również niekorzystne dla Użytkowników końcowych, gdyż na rynek dostarczane są duże ilości bardzo tanich, ale jednocześnie bardzo słabej jakości produktów, a zamieszanie informacyjne dotyczące tej grupy produktów nie pozwala na ich jasną i świadomą ocenę i wybór.

W związku z ogólnoświatowym kryzysem gospodarczym i poszukiwaniem oszczędności przez Użytkowników, m.in. podmioty gospodarcze, mamy dodatkowo do czynienia z ograniczonym popytem na materiały barwiące. Fakt ten w połączeniu ze wzrostem liczby dostawców materiałów alternatywnych i ich agresywną walką o sprzedaż przekłada się na spadki obrotów i wyników wielu spółek w branży.

Widoczną w ostatnich miesiącach tendencją wartą podkreślenia jest zaostrzenie działań producentów urządzeń oryginalnych materiałów drukujących tzw. OEM-owych [ang. Original Equipment Manufacturer] w zakresie egzekwowania praw wynikających z ochrony patentowej swoich produktów. Działania w tym zakresie realizowane przez takie firmy jak Hewlett Packard, Samsung, Canon, Brother i inne widoczne są zarówno na rynkach światowych, np. w USA jak również w Europie i na rynku polskim.

Głównym celem takich działań jest eliminacja handlu tzw. "100% nowymi materiałami alternatywnymi", czyli produktami, do produkcji których wykorzystywane są nowe, puste, plastykowe "obudowy", które w wielu wypadkach mogą łamać prawa patentowe producentów urządzeń.

Dziś większość dystrybutorów materiałów alternatywnych, nie będących faktycznie producentami, opiera swoje oferty właśnie na tzw. "100% nowych materiałach" narażając się tym samym na konsekwencje wprowadzania do obrotu produktów łamiących prawa patentowe.

Należy zdecydowanie podkreślić, iż działania te nie są wymierzone w reprodukcję - czyli wytwarzanie alternatywnych materiałów barwiących z wykorzystaniem pustych, zużytych kartridży OEM. Wytwarzane w procesie reprodukcji alternatywne materiały barwiące są w pełni bezpieczne z punktu widzenia ochrony praw patentowych producentów OEM.

W ocenie Zarządu działania producentów urządzeń w zakresie ochrony patentów mogą mieć poważny wpływ na branżę alternatywnych materiałów barwiących, przy czym według nas wpływ ten będzie pozytywny i przełoży się na ograniczenie dystrybucji tzw. "produktów 100% nowych", które w wielu wypadkach są produktami najniższej jakości, sprzedawanymi za najniższe ceny, przy czym ich wytwarzanie może się wiązać z nielegalnym wykorzystywaniem praw intelektualnych producentów OEM.

W odniesieniu do obecnej sytuacji rynkowej Zarząd zamierza konsekwentnie realizować strategię Grupy, skupiając swoją uwagę w szczególności na wykorzystaniu potencjału spółki Eco Service dla wzmocnienia wyników Grupy w 2012 roku oraz na realizacji kluczowych działań w spółce BLACK POINT, w celu odwrócenia negatywnych tendencji spadkowych. Są to w szczególności rozwój i pełne wykorzystanie własnej produkcji jako źródła najwyższej jakości, bezpiecznych patentowo produktów, działania ofertowe, ukierunkowane na dostosowanie do bieżących warunków rynkowych oraz optymalizacja kosztów działalności.

Zarząd nie zapomina również o ważnym w długim okresie celu i poszukuje możliwości rozwoju kapitałowego Grupy BLACK POINT.

Szczegółowe omówienie osiągniętych wyników finansowych, zamieszczone zostanie w raporcie za II kwartał roku 2012, którego termin publikacji przypada na 13 sierpnia 2012 roku.
Podane wyniki są wynikami szacunkowymi i mogą się różnić od wartości publikowanych w raporcie za II kwartał 2012 roku.

Podstawa prawna: § 3 ust. 1 Załącznika Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu "Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect"

Osoby reprezentujące spółkę:

  • Kamila Yamasaki - Prezes Zarządu
  • Anna Skałecka - Wiceprezes Zarządu

Załączniki:

    Redakcja

    Reklama AEC

    Reklama NEWWEB

    Raporty

    Suplementy na NewConnect
    Paliwa na NewConnect
    Paliwa na NewConnect

    W ostatnich dekadach wiele ...

    Restauracje na NewConnect
    Restauracje na NewConnect

    Na rynku NewConnect ...

    Producenci gier na NewConnect
    Producenci gier na NewConnect

    Piętnaście czy dwadzieścia ...

    FMCG na NewConnect
    FMCG na NewConnect

    Czym jest sektor FMCG? Ten ...

    Recykling na NewConnect
    Recykling na NewConnect

    Szeroko pojęty recykling to ...

    Nieruchomości na NewConnect
    Nieruchomości na NewConnect

    Sektor „nieruchomości” na ...

    Więcej

    Kontakt

    • Strona należy do spółki:
      Financial Markets Center Management Sp. z o.o. Nr KRS 0000237621
    • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

    Partnerzy

    Księgarnia Maklerska.pl działa w ramach firmy Epilog. Istnieje w sieci od 1 maja 2007 roku. Zajmuje się sprzedażą książek przede wszystkim o inwestowaniu na giełdzie.