Powstanie Grupa SMT?
- Utworzono: środa, 07, listopad 2012 13:00
Z ciekawym komunikatem do akcjonariuszy wyszła dziś SMT Software S.A., spółka kontrolowana przez notowaną na głównym parkiecie Grupę ADV S.A. Wedle niego, emitent z rynku regulowanego chce przejąć swoje dwie „córki” z NewConnect.
W skład spółek Grupy ADV wchodzą właśnie SMT Software S.A. oraz Codemedia S.A., czyli emitenci z „małego parkietu”. Wedle przedstawionej propozycji, struktura właścicielska miałaby ulec zmianie, co według autorów listu otwartego jest najlepszym rozwiązaniem dla przyszłego rozwoju i wzrostu sumarycznej wartości rynkowej. W związku z tym, przedstawiciele zarządów tych spółek (którzy podpisali się pod wspomnianym listem) rekomendują wspomnianą wyżej zmianę.
Zdaniem autorów obecna struktura nie jest optymalna z kilku powodów. Chodzi m.in. o fakt, iż obecność spółek zależnych na NewConnect „nie pozwala na pozyskiwanie tą drogą kapitału inwestycyjnego, ponieważ emisje nowych akcji są sprzeczne z interesami akcjonariatu Grupy ADV S.A.”. Problemem jest również niska płynność na obu walorach oraz utrudniona realizacja wspólnej strategii rozwoju na poziomie grupy. Remedium na tę sytuację ma być konsolidacja. W jej wyniku Spółka z dużego parkietu miałaby nabyć 100 proc. akcji Codemedia oraz SMT Software. W zamian za to mniejszościowi akcjonariusze tych spółek otrzymaliby nowo wyemitowane akcje Grupy ADV (które zdaniem autorów byłyby bardziej płynne), a nowy podmiot przybrałby nazwę „Grupa SMT”. Kolejną zaletą takiej operacji miałoby być osiągnięcie znacznie większego wyniku netto w wyniku zwiększonej konsolidacji, zrównanie interesów wszystkich trzech zarządów i akcjonariatów oraz zwiększenie efektywności kosztowej w skali całej Grupy.
Na najbliższym walnym zgromadzeniu akcjonariuszy, zaplanowanym na 26 listopada br. Grupy ADV głosowana będzie emisja akcji serii D i przeznaczenie jej na „konwersję akcji mniejszościowych akcjonariuszy Codemedia S.A. oraz SMT Software S.A.”. Od początku przyszłego roku zarząd Emitenta z głównego parkietu ma podjąć kroki, aby najpóźniej do końca września 2013 r. wszyscy pozostali akcjonariusze mniejszościowi przejmowanych podmiotów otrzymali oferty zamiany swoich papierów na akcje Grupy ADV. Propozycje parytetu zostaną podane po publikacji raportu kwartalnego SMT i po publikacji prognoz przez tę spółkę oraz Codemedia S.A.
SMT Software w okresie od lipca do końca września zanotowała przychody równe 10,64 mln zł, co daje w ujęciu narastającym 31,96 mln zł przychodów za trzy kwartały br. i dynamikę wzrostu na poziomie 44 proc. (w ujęciu narastającym). Marża zysku netto spadła z 9,7% do 8,1% w analizowanym okresie, a EBITDA z 14,65 proc. do 12,1 proc., ale są to nadal wyniki bardzo dobre w porównaniu do spółek z tego samego sektora rynku NewConnect.
W raporcie kwartalnym znajdujemy obszerne uzasadnienie takich wyników. Otóż wpływ na sytuację miały przetargi wygrane przez SMT Software i jej spółkę zależną iAlbatros SAS w ciągu ostatnich 3 miesięcy, a także otrzymanie dofinansowania unijnego na realizację II projektów IT w ramach „Programu operacyjnego Innowacyjna Gospodarka”. Zarząd ma również powód do dumy z powodu opublikowanego niedawno rankingu Deloitte Technology Fast 50 CE, w którym SMT Software znalazł się na 8 miejscu wśród najszybciej rozwijających się firm technologicznie innowacyjnych z Europy Środkowej.
Spółka nadal nie posiada należności długoterminowych, a krótkoterminowe zwiększyły się w ciągu roku z 9,2 mln zł do 12,8 mln zł. Natomiast zobowiązania wzrosły o 1,7 mln zł, przy czym było to głównie spowodowane powiększeniem się kwoty zobowiązań krótkoterminowych z 7,3 mln zł do 9,1 mln zł. To ostatnie zjawisko uznać należy niestety za niepokojące.
Na uwagę zasługuje także, jeśli chodzi o ostatni okres, dokonanie przez Emitenta podwyższenia kapitału w spółce zależnej Ungava Sp. z o.o. Niemal wszystkie udziały pokryte zostały wkładem niepieniężnym (aportem). Warto przy tym zauważyć, że ponad 24 mln zł stanowi prawo do znaków towarowych SMT Software i SATIS (nadmieńmy, że wartość rynkowa Emitenta wynosi obecnie 75,2 mln zł).
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki