Kolejny dobry kwartał Minox S.A.
- Utworzono: czwartek, 15, listopad 2012 12:06
Zgodnie z harmonogramem przekazywania raportów okresowych, dnia dzisiejszego Minox S.A. opublikowała dwa sprawozdania finansowe: za miesiąc październik oraz za III kwartał 2012 r. Co się wydarzyło w Spółce w okresie od początku lipca do końca października?
Na wstępie warto zaznaczyć, że we wtorek Zarząd opublikował raport bieżący dotyczący korekty prognoz finansowych na bieżący rok. Przewidywany przychód ze sprzedaży nie uległ znacznym zmianom – wzrósł z 32,579 mln zł do 34 mln, natomiast szacowany zysk powiększono niemal 6-krotnie. Do tej pory oczekiwano wyniku netto na poziomie 1,505 mln zł, jednak Emitent poinformował, że w związku z uruchomieniem 29 września marketu budowlanego "Mrówka" oraz przeszacowaniem wartości aktywów grupy kapitałowej Minox S.A., w 2012 r. spodziewa się wypracowania 9 mln zysku netto.
Jak wynika ze sprawozdania za zakończony właśnie kwartał, Grupa od początku roku wypracowała przychód ze sprzedaży o 1,89 mln zł wyższy niż rok wcześniej. Co niewątpliwie jest znaczącym sukcesem, ponieważ obecny ogólny klimat koniunktury, a w szczególności szeroko komentowana sytuacja w branży budowlanej, jest oceniany negatywnie i gorzej niż w 2011 r. Od lipca do września sprzedaż osiągnęła poziom 11,245 mln zł, zaś zysk netto – 9,846 mln zł.
Czytamy, że na wynik w dużym stopniu miało wpływ przeszacowanie nieruchomości położonej przy ul. Mehoffera w Warszawie, jednak nie bez znaczenia dla tej wartości pozostaje funkcjonowanie spółki zależnej Minox Trans Sp. z o.o., którą podmiot przejął zaledwie w grudniu ubiegłego roku. Analizowany okres okazał się być dla niej przełomowym – przekroczyła ona próg rentowności i od tamtej chwili ma pozytywny wpływ na rachunek zysków i strat Grupy. Z usług transportowych przez nią oferowanych można skorzystać m.in. w składzie budowlanym Minox czy w markecie „Mrówka”.
Samoobsługowy sklep wielkopowierzchniowy rozpoczął działalność z końcem września br., zatem zaledwie w niewielkim stopniu miał wpływ na poziom sprzedaży w III kwartale. Niemniej z raportu za miniony miesiąc możemy się dowiedzieć, iż przychód w październiku utrzymał się na poziomie wypracowanym w II i III kwartale roku.
W tym miejscu należy zaznaczyć, iż branża budowlana podlega silnym wpływom sezonowości i ze względu na niesprzyjające budowom oraz remontom warunki atmosferyczne I oraz IV kwartał roku są czasem zmniejszonego zainteresowania produktami znajdującymi się w asortymencie Spółki. Z reguły od października poczynając, możemy obserwować powolne zmniejszanie się sprzedaży, co jest typowe dla tego sektora. Warto zatem podkreślić, iż w przypadku Emitenta w minionym miesiącu taka tendencja nie wystąpiła. Strukturę przychodów Minox S.A. w 2012 r. przedstawiono na grafie powyżej.
Zarząd zdecydował o inwestycji w market budowlany „Mrówka” w głównej mierze celem zmniejszenia wpływu pór roku na osiągane przez Spółkę wyniki. Wcześniej koncentrowała się ona na handlu hurtowym, nowy lokal pozwala nie tylko na poszerzenie asortymentu o gamę nowych artykułów, ale przede wszystkim na dotarcie do klienta detalicznego. Tomasz Olszewski, Prezes Zarządu zapewniał, że „Mrówka cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem, odwiedza nas niebywała ilość Klientów.” Patrząc na przychód osiągnięty po zaledwie pierwszym miesiącu funkcjonowania sklepu, można przypuszczać, iż strategiczny cel inwestycji zostanie osiągnięty.
Katarzyna Szostak
NewWebPR
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki