STOCKinfo zmienia nazwę
- Utworzono: poniedziałek, 19, listopad 2012 14:13
14 maja tego roku jako 377. spółka na NewConnect pojawiła się STOCKinfo S.A. Na piątkowym Nadzwyczajnym Zgromadzeniu jej akcjonariuszy zaszło kilka istotnych decyzji, które mogą znacząco wpłynąć na losy spółki.
Na zgromadzeniu obecni byli akcjonariusze reprezentujący 97,36 proc. kapitału zakładowego Emitenta. Oznacza to, ze głosował tylko główny akcjonariusz Spółki, czyli Lermacter Ltd., który posiada 106 mln akcji Spółki.
Jakie podjęto decyzje? Wzrostowi o nie więcej niż 1,67 mln zł ulegnie kapitał zakładowy Emitenta. Podwyższenie zostanie dokonane za pomocą emisji maksymalnie 16,7 mln akcji serii G, o nominale 0,1 zł każda, ale o cenie emisyjnej dwa grosze wyższej (0,12 zł). Emisja będzie miała charakter subskrypcji prywatnej z wyłączeniem prawa poboru. Wszystkie umowy objęcia nowych papierów mają zostać podpisane do 31 grudnia br. Powód pozbawienia prawa poboru jest zupełnie standardowy. Sama emisja ma po prostu na celu „pozyskanie kapitału niezbędnego dla prowadzenia działalności”.
Wyemitowane instrumenty mają również być przedmiotem ubiegania się o wprowadzenie ich na NewConnect (wcześniej oczywiście zostaną zdematerializowane). Taka uchwała zmieni nieco strukturę kapitału zakładowego, którego wartość wynosić będzie od 10,887 do 12,557 mln zł i który składać się będzie z :
- 1,000,000 akcji serii A,
- 220,000 akcji serii B,
- 400,000 akcji serii C,
- 750,000 akcji serii D,
- 500,000 akcji serii E,
- 106,000,000 akcji serii F.
Nominał każdej akcji to 0,1 zł.
Kolejną istotną decyzją okazała się zmiana nazwy Spółki. Wedle nowego kształtu, ma ona brzmieć United S.A., a jej walne zgromadzenia będą odbywać się w Warszawie. Dodatkowo do 5 listopada 2015 roku zarząd upoważniony został do podwyższenia kapitału zakładowego o kwotę nie wyższą niż około 8,165 mln zł. Podjęcie takiej uchwały będzie jednak wymagało zgody rady nadzorczej.
Skoro już jesteśmy przy STOCKinfo S.A., warto przyjrzeć się również jej wynikom kwartalnym, które ujrzały światło dziennie w środę, 14 listopada br. W jednostkowych danych bilansowych (firma tworzy grupę kapitałową wraz z NCF Group Sp. z o.o., ale skonsolidowane sprawozdanie będzie sporządzane dopiero od ostatniego trymestru tego roku) Spółka wykazała m.in. 12,7 mln zł inwestycji długoterminowych i 13 mln zł krótkoterminowych zobowiązań.
W okresie od lipca do września Emitent zanotował ledwie 5 tys. zł przychodów ze sprzedaży, co poskutkowało m.in. stratą na sprzedaży w wysokości 108 tys. zł oraz ujemnym wynikiem netto (-109 tys. zł). Narastająco Spółka wygenerowała już 143 tys. zł przychodów, ale niestety także 369 tys. zł straty netto. W związku z faktem, iż Emitent rozpoczął działalność od czerwca 2011 roku, w raporcie nie zaprezentowano narastających wyników porównawczych.
Strata i małe przychody ze sprzedaży wynikały z ograniczenia działalności operacyjnej w związku z podpisaniem listu intencyjnego z NCF Group Sp. z o.o. oraz głównym akcjonariuszem, Lermacter Ltd. (większościowym udziałowcem NCF Group) „w przedmiocie ustalenia zasad negocjacji w celu dokonania przejęcia własności 100 % udziałów NCF Group Sp. z o.o. przez StockInfo S.A. w zamian za objęcie przez udziałowca NCF Group akcji nowej emisji Emitenta”.
Spółka w raporcie zamieściła również wyniki swojego podmiotu zależnego, który działa w branży usług marketingowo-reklamowych, zajmuje się projektowaniem i realizowaniem działań w zakresie marketingu bezpośredniego i shopper marketingu. Zgodnie z jego treścią, narastająco, NCF Group Sp. z o.o. w bieżącym roku wygenerowała 8,67 mln zł przychodów i pomimo straty na sprzedaży (-564 tys. zł) zanotowała zysk netto w wysokości 148 tys. zł.
Jacek Jarosz
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki