ISIAG S.A. koryguje prognozy
- Utworzono: środa, 12, grudzień 2012 14:35
Chociaż do końca bieżącego roku pozostało już naprawdę niewiele czasu, to wcale nie oznacza to, że spółki myślą tylko o roku następnym. Instytut Szkoleń i Analiz Gospodarczych to podmiot, który zadebiutował na rynku NewConnect pod koniec czerwca ubiegłego roku. Spółka posiada logistyczną sieć współpracujących 40 ośrodków konferencyjno-szkoleniowych z zapleczem hotelowo-gastronomicznym. Na swojej witrynie informuje m.in., że do tej pory przeszkoliła ponad 46 tys. osób.
W trzecim kwartale Emitent osiągnął 783 tys. zł przychodów ze sprzedaży i chociaż był to rezultat słabszy niż przed rokiem (wtedy 799 tys. zł), to analizowany okres, w przeciwieństwie do roku poprzedniego, zamknął się z zyskiem na poziomie 54 tys. zł. W efekcie, licząc od początku roku do końca września Instytut znajduje się już na plusie w wysokości 627 tys. zł, w porównaniu do 87 tys. zł dwanaście miesięcy wcześniej, przy 4,5 mln zł narastających przychodów.
Jak poinformował zarząd, na uzyskanie dobrego wyniku w terminie będącym przedmiotem raportu, wpłynęły działania dotyczące realizacji założonej strategii związanej z prowadzeniem „szkoleń w ramach działalności komercyjnej oraz wygranych przetargów i realizowanych z tego tytułu szkoleń na rzecz Urzędów Marszałkowskich, Regionalnych Ośrodków Polityki Społecznej i Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. Jeszcze w tym dokumencie władze Emitenta zadecydowały o podtrzymaniu prognoz wyników finansowych na bieżący rok, które zakładały 7 mln zł przychodów i 970 tys. zł. zysku netto.
W najnowszym komunikacie zarząd Spółki zdecydował jednak o zmianie szacunków. Z powodu poniesionych kosztów zakupu sprzętu informatycznego oraz konkurencyjności rynku (dotyczącej głównie obniżenia zysku Emitenta w procedurach przetargowych) 12 miesięcy tego roku ma zakończyć się zyskiem w wysokości 760 tys. zł i przychodami w wysokości 6,8 mln zł. Oznacza to, że pierwsza wartość została obniżona o 210 tys. a druga o 200 tys. zł. Nadal jest to jednak poprawa w stosunku do wyników sprzed roku, odpowiednio o 259 i 135 proc.
Jacek Jarosz
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki