Makolab prognozuje wyniki na 2012 rok
- Utworzono: środa, 19, grudzień 2012 07:48
Jeszcze w raporcie za trzeci kwartał zarząd MakoLab informował, że podtrzymuje decyzję o nie przedstawianiu prognoz finansowych, a jedynie planów sprzedaży na kolejne kwartały. W najnowszym komunikacie Spółka przekazuje jednak szacunki wyników na ten rok.
Do końca roku 2012 zostało już naprawdę niewiele czasu. Przypomnijmy zatem jakie rezultaty Emitent osiągnął w lipcu, sierpniu i wrześniu tego roku. Jak się okazuje, były one nieco słabsze niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. 2,5 mln zł przychodów ze sprzedaży to nieco mniej niż 2,9 mln zł dwanaście miesięcy wcześniej. Zmalał również kwartalny zysk netto i wobec 544,6 tys. zł poprzednio, teraz wyniósł 24,9 tys. zł.
O ile jednak sam trzeci kwartał nie wypadł szczególnie dobrze, to cały 2012 rok kształtuje się lepiej od 2011. I tak oto Spółka notuje 8,6 mln zł przychodów ze sprzedaży i zamyka 9 miesięcy tego roku z zyskiem w wysokości 649 tys. zł. Dla porównania rok wcześniej przychody wyniosły 6,2 mln zł, a wynik netto sięgał niemal 221 tys. zł.
Sprzedaż w okresie, którego dotyczył raport, była niższa niż rok wcześniej, a to głównie przez niższy popyt na usługi i produkty firmy na rynku krajowym. Z kolei czynnikiem, który napędza wyniki od początku roku jest eksport, który narastająco odpowiada aż za dwie trzecie ogólnych przychodów. Działo się tak m.in. dzięki powiększania portfela zamówień od klientów z grupy Renault – Nissan i dywersyfikacji działań sprzedażowych na nowych rynkach.
Jakie więc wyniki planuje uzyskać Emitent? W komunikacie czytamy, iż przychody mają sięgnąć 11,6 mln zł, EBITDA wynieść ma 1,9 mln zł, a wynik netto uplasować ma się na poziomie 1 mln zł. Co ważne, prognoza została sporządzona przy założeniu, że średnia wartość euro w IV kwartale nie będzie niższa niż 4,15 zł. Dzisiejszy kurs wspólnej waluty waha się w okolicach 4,10. Czy MakoLab uda się więc zrealizować szacunki? Na to przyjdzie nam poczekać jeszcze do czasu publikacji wyników za czwarty trymestr.
Jacek Jarosz
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki