STOCKinfo wypełnia obowiązek
- Utworzono: środa, 02, styczeń 2013 12:03
19 listopada ub.r. GPW nałożyła na Spółkę obowiązek sporządzenia analizy sytuacji finansowej i gospodarczej oraz perspektyw dalszego prowadzenia działalności. Ostatniego dnia grudnia Emitent przekazał wymagany dokument.
Ostatnimi czasy w Spółce zaszło sporo zmian. Dotychczas działała ona jako Agencja Komunikacji Zintegrowanej, która swoje usługi kierowała do podmiotów notowanych na GPW (głównie NewConnect). Oferta zawierała głównie działania z zakresu PR oraz IR. Wyniki po trzech kwartałach 2012 r., jak czytamy w raporcie, mogły podawać w wątpliwość zasadność dalszego funkcjonowania firmy. Pod koniec sierpnia ubiegłego roku Emitent nabył jednak wszystkie udziały w NCF Group Sp. z o.o., w wyniku czego przedmiot działalności został rozszerzony o projektowanie i realizację działań marketingu bezpośredniego oraz shopper marketingu. Od czwartego kwartału 2012 roku Spółka publikować będzie wyniki skonsolidowane.
Z raportu wynika, że obecnie działalność grupy skupia się głównie na prowadzeniu akcji promocyjnych w punktach sprzedaży, organizacji konkursów, eventów i promocji konsumenckich. Odbywa się to poprzez spółkę zależną. Dodatkowo firma projektuje i realizuje programowy motywacyjne i lojalnościowe.
W raporcie za trzeci kwartał, narastający wynik STOCKinfo S.A. to 143 tys. zł przychodów ze sprzedaży i 369 tys. zł straty netto. Z kolei cały 2011 rok NCF Group zamknęła z wynikiem netto przekraczającym 520 tys. zł. Bieżące 9 miesięcy, a więc okres od stycznia do września, zamknął się z zyskiem na poziomie 148,6 tys. zł.
W raporcie autorzy informują, że przejęta Spółka we wszystkich okresach generowała zysk na każdym poziomie wyników, osiągając przy tym średnią rentowność na poziomie netto dla lat 2009-2011 w wysokości 6,28 proc. Podkreślają również, że struktura finansowa NCF jest zrównoważona, a działalność finansowana jest głównie ze środków własnych.
Jakie więc plany ma przed sobą Emitent? Strategia zakłada budowę grupy kapitałowej, w skład której mają wchodzić podmioty z różnych segmentów branży reklamowej. Umożliwi to m.in. przejęcie wykonywania funkcji wspólnych dla wszystkich firm przez jeden wyspecjalizowany podmiot, co pozwolić ma na ograniczenie ich kosztów funkcjonowania. Dodatkowo, w 2013 roku planowane jest przeniesienie notowań na parkiet regulowany GPW.
16 listopada 2012 roku na NWZA podjęta została uchwała w kwestii podwyższenia kapitału zakładowego o nie więcej niż 1,67 mln zł bez prawa poboru. Dzięki cenie emisyjnej na poziomie 0,12 zł, Spółka uzyskała z tego tytułu około 2 mln zł. Środki te przeznaczone zostaną na planowane przejęcia spółek z branży reklamowej.
STOCKinfo S.A. zadebiutowała na NewConnect w maju 2012 roku. Głównym akcjonariuszem Emitenta jest Lermacter Ltd., który kontroluje aż 96,92 proc. walorów.
Opublikowaną analizę sporządziła firma Capital Kopernik S.A. z Torunia.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki