GeoInvent chce wesprzeć płynność swoich akcji
- Utworzono: poniedziałek, 07, styczeń 2013 15:58
Zajmująca się pozyskiwaniem i przetwarzaniem danych przestrzennych firma GeoInvent S.A. opublikowała treść uchwał podjętych na Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu. Jak się okazuje, Spółka dokona scalenia swoich akcji.
Dokonane połączenie instrumentów Spółki zostanie dokonane przy niezmienionej wysokości kapitału zakładowego. Co ważne, po scaleniu wartość nominalna każdego waloru Emitenta będzie wynosić 10 zł, wobec poprzedniego poziomu w wysokości 0,1 zł. Wszystkie dotychczasowe serie: A,B,C,D,E,F,G i H zostaną zastąpione jedną pod nazwą I. Oczywiście proporcjonalnie zmniejszy się również liczba wszystkich papierów. Z 18.512.500 będzie ich 185.125.
Wobec przeprowadzanej operacji, walne zgromadzenie wyszło do posiadaczy akcji z prośbą o dostosowanie stanu posiadania swoich akcji do wielokrotności liczby 100, co ułatwi cały proces. Zarząd Spółki wyznaczyć ma następnie dzień referencyjny.
Skąd taka decyzja? Głównym celem podjętej uchwały jest zwiększenie płynności akcji Spółki. Pod względem średniej wartości obrotu, papiery Emitenta plasują się dopiero na 265 miejscu. Chodzi głównie o to, że w przypadku zmiany o najmniejszą możliwą wartość, czyli o grosz, jest to stosunkowo wysoka zmiana procentowa kursu. W tym właśnie czynniku zarząd upatruje awersji inwestorów do obrotu akcjami Emitenta, którzy mogą rzadziej godzić się na kilkunastoprocentową „barierę zmiany kursu akcji Spółki w obrębie minimalnego przedziału cenowego”. Na piątkowym zamknięciu jeden walor GeoInvent kosztował 11 groszy.
Podjęte decyzje oczywiście musiały poskutkować również zmianami w statucie. Odmianie uległ punkt precyzujący kwestie wysokości kapitału zakładowego, który teraz wynosi 1.851.250 zł i dzieli się na 185.125 akcji serii I, każda o nominale 10 zł.
W trzecim kwartale GeoInvent uzyskał 917 tys. zł przychodów ze sprzedaży, kończąc ten okres z 318 tys. zł zysku operacyjnego i 296 tys. zł zysku netto. W ujęciu narastającym Emitent notuje jednak stratę – w wysokości 184 tys. zł.
Jacek Jarosz
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki