Jakie plany ma Air Market?
- Utworzono: wtorek, 08, styczeń 2013 07:32
Air Market S.A., znajdujący się na NewConnect od października 2010 roku, przekazał inwestorom raport dotyczący analizy sytuacji finansowej, gospodarczej i perspektyw dalszego prowadzenia działalności.
Początki firmy sięgają 2009 roku. Na przełomie drugiego i trzeciego kwartału 2009 roku udziały (wówczas jeszcze w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością) zostały sprzedane do brytyjskiej spółki AerFinance Plc. W maju 2010 roku firma została przekształcona w spółkę akcyjną. W listopadzie 2011 roku w planach była m.in. zmiana nazwy na Air Tourist S.A., co łączyło się z planami przejęcia biura podróży Sky Club S.A. i rozpoczęcia działalności w tej branży. Jak jednak dobrze pamiętamy, biuro to ogłosiło upadłość i Emitent zrezygnował z powyższych planów, pozostając jednocześnie przy swojej starej nazwie.
Spółka powstała w celu świadczenia e-usług dla szeroko rozumianego lotnictwa i osób korzystających z lotów charterowych. Obecnie swoje produkty firma kieruje poprzez platformę „Charterly”, która jest aplikacją wspierającą kupno i sprzedaż lotów charterowych pomiędzy operatorami lotniczymi, brokerami oraz agencjami turystycznymi. Na dzień sporządzenia wspomnianego raportu, aplikacja Spółki była udostępniana w wersji BETA i w formie nieodpłatnej. Co więcej, dotychczas Spółce nie udało się osiągnąć przychodów ze sprzedaży, które pozwoliłby jej pokryć koszty działalności. W przypadku rozszerzenia przedmiotu działalności i braku perspektyw na poprawę rentowności w branży biznesowych lotów czarterowych i usług z tym związanych, Air Market S.A. planuje nawet całkowite wycofanie się z tego sektora.
Jakie więc plany ma Spółka? Po ogłoszeniu niewypłacalności przez Sky Club zarząd Emitenta odstąpił od wejścia w segment usług turystycznych. Pomimo złożenia przedmiotowego wniosku, Air Market S.A. nie odstąpiła od planów uruchomienia nowego przedmiotu działalności. Obecnie przeprowadzana jest analiza rynku, a to w celu znalezienia odpowiedniego sektora, o który miałaby zostać rozszerzony zakres usług. Wyniki tych prac mają być znane już w I kwartale 2013 roku.
Poszukiwany jest również inwestor strategiczny w celu sfinansowania wyżej opisanych zamiarów. Podniesiony został kapitał zakładowy, a obecnie prowadzone są rozmowy z DM IDM S.A., dzięki którym firma ta objęła w grudniu 2012 roku 300 tys. akcji serii E po 0,95 zł za jeden papier (285 tys. zł).
W kwestii perspektyw prowadzenia obecnej działalności autorzy zwracają uwagę, iż działalność ta nie przynosi obecnie odpowiednich przychodów i (w ich ocenie) sytuacja ta „nie ulegnie zmianie”. Konkluzja zakłada, iż prowadzenie działalności operacyjnej przez Spółkę nie jest zagrożone, ale bardzo prawdopodobne jest zaprzestanie bieżącej działalności. Dodatkowo, jak czytamy dalej – „czynnikiem działającym na korzyść Spółki jest pozyskanie inwestora, który ją dofinansował i który jest skłonny do dalszych inwestycji kapitałowych i sfinansowania przejęcia nowego podmiotu”.
Autorem raportu była firma IDMSA.pl Doradztwo finansowe Sp. z o.o.
Po trzech trymestrach tego roku Emitent zanotował 180 tys. zł straty netto i wygenerował przychody na poziomie 30,5 tys. zł. Dla porównania, ten sam okres roku poprzedniego zamknął się stratą na poziomie niecałych 129 tys. zł. Znacznie spadł również kapitał własny Spółki (do 117,6 tys. zł), co spowodowane było powiększającą się pozycją straty z lat ubiegłych.
Jacek Jarosz
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki