Internet Works tnie prognozy
- Utworzono: poniedziałek, 14, styczeń 2013 11:42
Notowana na NewConnect od lipca 2011 roku firma Internet Works S.A. poinformowała o weryfikacji prognoz wyników finansowych za miniony rok. Powodów było kilka.
Emitent świadczy usługi wdrażania systemów wspierających zarządzanie przedsiębiorstwem oraz dostarcza narzędzia marketingu internetowego. Spółka została zawiązana w październiku 2010 roku, w tym samym miesiącu rozpoczęto sprzedaż produktów marketingu internetowego.
W Dokumencie Informacyjnym, sporządzonym w związku z wejściem do alternatywnego systemu obrotu, Internet Works przedstawiła szacunki wyników finansowych na 2011 i 2012 rok. Pierwszy miał zakończyć się z kwotą 2,3 mln zł przychodów ze sprzedaży i 250 tys. zł zysku netto. Co ważne, prognozy przychodów zostały nawet przekroczone (uzyskano 3,19 mln zł przychodów), ale Spółka poniosła stratę netto na poziomie 39 tys. zł. Powodem okazał się brak możliwości planowanych na ten okres wdrożeń informatycznych, wyższe niż planowano koszty działalności oraz brak dokonania przejęcia.
Na kolejny rok władze szacowały z kolei już 3,1 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 350 tys. zł wyniku netto. Już w raporcie za trzeci kwartał tego roku Emitent wykazał m.in. 206 tys. zł przychodów i 228 tys. zł straty (dane w ujęciu narastającym). Władze tłumaczyły, że spadek obrotów miał związek z trwającym przeniesieniem siedziby Emitenta i związaną z tym zmianą lokalu i otoczenia rynkowego. Już wtedy zarząd poinformował, iż istnieje prawdopodobieństwo zmiany prognozowanych wyników. Dodatkowo opracowywana jest nowa strategia i „możliwości ekspansji biznesowej w nowym otoczeniu rynkowym”. Wcześniej, na walnym zgromadzeniu, zmieniony został m.in. statut Spółki, czego wynikiem było poszerzenie profilu jej działalności.
W sobotę, 12 stycznia tego roku, Internet Works S.A. poinformowała o obniżeniu szacunków na bieżący rok. Najnowsze szacunki zakładają, że przychody wyniosą 250 tys. zł, a zysk netto sięgnie 240 tys. zł. Skąd zmiany? Na decyzję wpływ miały trzy czynniki. Przede wszystkim Spółce nie udało się na razie nawiązać współpracy ze znaczącymi kontrahentami z branży obsługi inwestycji hotelowych. Dodatkowo zaszkodził inny profil działalności w stosunku do tego, który zakładano przy tworzeniu prognoz z Dokumentu Informacyjnego, niekorzystna była też zmiana otoczenia rynkowego, której skutki „przeciągnęły się w czasie”.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki