Długofalowe szacunki odwołane
- Utworzono: poniedziałek, 11, luty 2013 10:41
Zgodnie z prognozami, które zarząd Power Price S.A. przedstawił w Dokumencie Informacyjnym, rok 2013 miał być pod jednym względem przełomowy. W tym okresie Spółka miała bowiem wyjść „na plus” i osiągnąć 1,75 mln zł zysku netto. Tak jednak najwyraźniej nie będzie.
Raport, w którym Power Price S.A. przedstawi swoje rezultaty wygenerowane w okresie października, listopada i grudnia 2012 roku, ma ukazać się 14 lutego br. W ostatnim raporcie okresowym Spółka wykazała, że po dziewięciu miesiącach 2012 roku miała 804,6 tys. zł przychodów ze sprzedaży i 537 tys. zł straty netto (co było i tak lepszym wynikiem niż rok wcześniej, kiedy strata przekroczyła 783 tys. zł). W samym trzecim kwartale wynik netto wyniósł -198 tys. zł. Powodem takiego wyniku miały być wówczas koszty związane z rozwojem platformy e-commerce, pozyskania umów i wydatki administracyjne. Dodatkowo miesiące letnie (według zarządu) należą zwykle do okresów, kiedy zamówienia i zakupy firm maleją. Na 2012 rok Spółka zakładała 2,16 mln zł przychodów ze sprzedaży i 117 tys. zł straty netto. W owym raporcie władze Emitenta podtrzymały jeszcze te szacunki.
Spółka przekazała jednak prognozy również na lata 2013 i 2014. Przychody miały się w tym okresie zwiększać odpowiednio do 4,84 i 8 mln zł, a wynik netto miał kształtować się na poziomie 1,76 i niemal 6 mln zł.
W najnowszym raporcie bieżącym te przewidywania jednak odwołano (wraz z rokiem 2012). Powodem okazały się czynniki wynikające z sytuacji rynkowej w otoczeniu Emitenta. Wpływają one bowiem na przychody uzyskiwane przez Power Price, które zależą częściowo od kondycji rynku i postępów prac nad realizowanymi projektami. W związku z tym zarząd nie jest w stanie precyzyjnie oszacować wyników. Nowe prognozy nie zostały podane. Decyzja ta została podyktowana prowadzonymi rozmowami i negocjacjami, które mogą mieć kluczowy wpływ na wyniki w przyszłości.
Akcje Power Price S.A. o godzinie 10:00 traciły na wartości 12,5 proc. i jedna akcja wyceniana była na 7 groszy.
Jacek Jarosz
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki