Będzie fuzja na NewConnect?
- Utworzono: środa, 19, czerwiec 2013 10:45
Już wkrótce na „małym parkiecie” dojść może do dość istotnego wydarzenia. Chodzi bowiem o możliwe połączenie sił dwóch notowanych na nim podmiotów. Decyzja ma zapaść do końca października.
W najnowszym komunikacie M4B S.A. poinformowała o podpisaniu listu intencyjnego z Internet Media Services S.A. (podmiotem notowanym w segmencie NC Lead). Jego przedmiotem jest kwestia przyłączenia M4B do Grupy Kapitałowej IMS S.A., co w założeniu ma „wzmocnić pozycję M4B jako silnego gracza na rynku Digital Signage w Polsce”.
W skład Grupy IMS wchodzą jeszcze dwie spółki – Tech Cave Sp. z o.o. oraz Videotronic Media Solutions Sp. z o.o. Zarządy obu podmiotów widzą możliwości „szerokich synergii” w zakresie zwiększenia przychodów oraz obniżenia kosztów działalności. Pierwszy rezultat miałby być efektem szerszego spektrum klientów, większej różnorodności oferowanych usług oraz możliwości dotarcia z pełną ofertą Digital Signage do finalnego klienta. Niższe koszty byłyby spowodowane „ścisłą współpracą technologiczną”.
Jak informuje zarząd M4B, najistotniejsza byłaby kooperacja z Tech Cave Sp. z o.o., ponieważ profil działalności obu spółek jest najbliższy, a co za tym idzie, możliwe korzyści z połączenia byłyby największe. Zależny od IMS podmiot trudni się instalowaniem systemów Digital Signage w dużych obiektach handlowych (projektowanie, pełne wykonawstwo i nadzór online oraz zarządzanie systemem). M4B swoje działania również nakierunkowuje na segment Digital Signage.
W 2012 roku Grupa IMS wygenerowała 26,9 mln zł przychodów ze sprzedaży, uzyskując przy tym EBITDĘ na poziomie 5,7 mln zł oraz wynik netto w wysokości 1,3 mln zł. W tym samym czasie M4B uzyskał 7,94 mln zł przychodów i 134 tys. zł zysku netto.
Finalna decyzja ma zapaść do 31 października tego roku. Wtedy mają zostać ustalone ewentualne warunki połączenia kapitałowego.
Obecna kapitalizacja Internet Media Services S.A. wynosi około 30,5 mln zł. Wycena rynkowa M4B S.A. jest znacznie mniejsza i sięga blisko 2 mln zł.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki