Madkom nawiązuje ważną współpracę
- Utworzono: poniedziałek, 08, lipiec 2013 06:00
Dokładnie 9 sierpnia poprzedniego roku na NewConnect zadebiutowały walory Madkom S.A. Wówczas Spółka przeprowadziła emisję prywatną o wartości 1 mln zł, a w pierwszym dniu notowań kurs jej akcji wzrósł o 35 proc. do 0,27 zł. W ostatnim komunikacie Emitent przekazał informację o istotnej umowie z Wolters Kluwer Polska.
Powstanie Madkomu przypada na 1999 rok. W pierwszym stadium działalności Spółka trudniła się głównie sprzedażą sprzętu komputerowego oraz świadczeniem usług informatycznych. Sześć lat później firma przekształciła się w Madkom Sp. z o.o. i skupiła się tylko na segmencie rozwijania i wdrażania oprogramowania dla administracji publicznej. Następnie obszar działalności rozszerzono na rynek ogólnopolski (początkowo była to tylko północna Polska). W 2011 roku powołano Madkom S.A., które wchłonęło Madkom Sp. z o.o., jak wspominaliśmy we wstępie – w 2012 roku firma pojawiła się już na alternatywnym rynku GPW. Pomimo dobrego debiutu, jej akcje nieco potaniały i teraz jeden walor Emitenta kosztuje 0,17 zł.
Obecnie Madkom jest dostawcą oraz integratorem autorskiego oprogramowania do zarządzania dokumentami, informacją i procesami w administracji publicznej. W najnowszym raporcie bieżącym Emitent poinformował o zawarciu umowy współpracy z Wolters Kluwer Polska S.A. – wydawcą publikacji prawniczych i biznesowych, podmiotu z międzynarodowego koncernu wydawniczego Wolters Kluwer. Kooperacja ma polegać na opracowywaniu systemów informatycznych na zamówienie. W komunikacie zarząd Madkomu poinformował, iż „upatruje dalszych możliwości rozwoju oferty systemów informatycznych oraz synergii w działaniach obydwu firm na płaszczyźnie oferowania usług, produktów i wiedzy dla klientów z sektora administracji samorządowej”.
Początek roku nie był jednak do końca udany dla Emitenta. Wygenerowanie 822 tys. zł przychodów ze sprzedaży, oznaczało około 31 proc. spadek w relacji rok do roku. Nieco zredukowano jednak stratę netto, która zmalała z 602 do 549 tys. zł. Zarząd poinformował wówczas, że istotnym czynnikiem była m.in. przeciągająca się realizacja projektu dla Urzędu Marszałkowskiego województwa Małopolskiego z powodu opóźnień w dostawie sprzętu komputerowego.
Spółka nie publikowała prognoz finansowych na 2013 rok, choć zarząd nie wykluczył wówczas, że po rozstrzygnięciu kluczowych przetargów i konkursów (przełom maja i czerwca), mogą one zostać podane do publicznej wiadomości.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki