Gra The Farm jednak nieco później
- Utworzono: środa, 28, sierpień 2013 06:02
We wtorek papiery The Farm 51 Group S.A. otworzyły się na niemal 10 proc. minusie. Spółka poinformowała bowiem o kolejnym przesunięciu terminu premiery swojego produktu.
Chodzi o grę zatytułowaną „Deadfall Adventures”, w której gracz wczuwa się w rolę poszukiwacza skarbów. Sama Spółka informowała, że to produkt stworzony z myślą o fanach Indiany Jonesa i Allana Quatermaina. Pierwotnie jej debiut, organizowany we współpracy z grupą wydawniczą Nordica Games, był zaplanowany na 30 lipca tego roku. W połowie czerwca The Farm poinformowała jednak, że datę przesunięto na 27 września tego roku z racji rozszerzenia zakresu gry o trzeci tryb – tzw. cooperative. Jak wówczas stwierdzono, zmiana wpisuje się w „szerszy trend w segmencie gier FPS”. Dzięki rozszerzeniu zakresu gry zwiększyć się miał jej potencjał rynkowy, a to z kolei przyczynić się miało do wzrostu jej sprzedaży.
Teraz Emitent opublikował komunikat mówiący o tym, że wydawca po raz kolejny zmienił datę premiery gry. Według najnowszej wersji produkt ma ukazać się w wersji na platformy PC i Xbox 360 dokładnie 15 listopada tego roku. Tym razem decyzja podyktowana była innym czynnikiem. Chodzi bowiem o modyfikację strategii sprzedażowej na rynkach wschodnioazjatyckich. Wersja przetłumaczona na język japoński ma zostać wykonana jeszcze przed globalną premierą, podczas gdy wcześniej zakładano, że nastąpi to już po wydaniu na wcześniejszych wersjach. Sama decyzja, co nie dziwi, ma na celu zwiększenie sprzedaży. Zarząd Spółki uspokaja, że z jego strony wszystkie prace nad produktem zostały zakończone na czas, a sam materiał został już przekazany do Nordic Games. Dodaje również, że przesunięcie premiery nie wpłynie istotnie na przepływy finansowe w tym roku.
Za Spółką jest również całkiem udany trymestr. W okresie kwietnia, maja i czerwca firmie udało się uzyskać obroty rzędu 591 tys. zł wobec 204 tys. zł poprzednio. Taki ruch udało się uzyskać głównie dzięki wpływom z realizacji projektów na zlecenie – tantiem i dodatków do produktu „Painkiller Hell & Domination” oraz wejścia gry Deadfall Adventures w fazę finalną. Z ujemnych na dodatnie zmieniły się również pozycje wynikowe. Sam zysk na sprzedaży wzrósł z -21 do 293 tys. zł. W podobnej skali poprawie uległ wynik operacyjny, a zysk netto za analizowany okres sięgnął finalnie 178 tys. zł w porównaniu do niemal 10 tys. zł straty przed rokiem. Tym samym lepiej ukształtowało się całe pierwsze półrocze. Dzięki zanotowanemu zyskowi udało się zrekompensować stratę z pierwszego kwartału i po pierwszych sześciu miesiącach profit netto wyniósł 117 tys. zł wobec 87 tys. zł straty w tym samym okresie roku poprzedniego. Narastające przychody ze sprzedaży zwiększyły się z 339 do 859 tys. zł.
Spółka wykazała także zwiększone należności krótkoterminowe (te wzrosły z 273 tys. do niemal 1,1 mln zł) oraz zobowiązania. Te krótkoterminowe spęczniały ze 172 tys. do 2,4 mln zł, a długoterminowe z 93 tys. do 1,1 mln zł. To z kolei w głównej mierze efekt przeprowadzonej emisji obligacji serii C o łącznym nominale rzędu 1,25 mln zł i zaliczek na poczet sprzedaży gry „Deadfall Adventures”. Istotny wzrost wykazała także pozycja środków pieniężnych, które wyniosły 742 tys. zł wobec 37 tys. zł rok wcześniej (dzięki wpływom z obligacji i z działalności operacyjnej).
W akcjonariacie prym wiodą trzej członkowie zarządu – Robert Siejka (prezes zarządu) oraz Kamil Bilczyński i Wojciech Pazdur (członkowie zarządu). W ich posiadaniu jest po 445 tys. sztuk akcji, co daje im po 17,3 proc. głosów na WZA. Nieco mniejszy pakiet – 15,71 proc. – posiada Fin Gero S.A. S.K.A., a Tomasz Swadkowski kontroluje 5,38 proc. głosów.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki