Art NEW media najniżej od roku
- Utworzono: poniedziałek, 02, wrzesień 2013 12:03
Akcje Art NEW media tracą dziś jedną piątą swojej wartości. Taki spadek oznacza, że ich kurs zniżył się do poziomu nienotowanego od ponad roku.
Papiery Spółki, poza samym początkiem obecności na NewConnect (debiut przypadł na koniec 2008 roku), traciły na wartości. O ile na początku wyceniono je na 2 zł za sztukę, o tyle pod koniec 2010 roku było to już około 1 zł, a 28 sierpnia 2012 roku wykres zanotował nowy historyczny dołek na 0,08 zł (chociaż tego dnia kurs zamknął się na 0,1 zł). Wtedy jednak nadszedł czas na niewielką korektę. W jej wyniku kurs Spółki w kwietniu tego roku zameldował się na 0,28 zł. Od tego czasu kontrolę znów jednak przejęli sprzedający. W ostatni piątek jeden papier wyceniono na 0,1 zł, a dziś kurs spada już do 0,08 zł, czyli poziomu równemu najniższemu w historii Spółki.
Ciężko szukać uzasadnienia dla takiego zachowania kursu Emitenta. Ostatnio – 28 sierpnia br. informował on o warunkowym zarejestrowaniu akcji serii L w Krajowym Depozycie Papierów Wartościowych. Spójrzmy jednak również na wyniki finansowe Spółki. Te prezentują się nieco słabiej niż rok temu. W pierwszym półroczu tego roku Art NEW media S.A. wygenerowała 464 tys. zł przychodów ze sprzedaży, z czego ponad 320 tys. zł przypadło na okres drugiego trymestru. W tym czasie poniosła jednak 344 tys. zł straty netto (138 tys. zł w drugim kwartale). Jak wspominaliśmy wyżej, rok wcześniej rezultaty były nieco lepsze. Półroczne obroty równe były 497 tys. zł (były więc o ponad 7 proc. wyższe), a strata netto wyniosła niecałe 101 tys. zł.
Na koniec analizowanego okresu Emitent dysponował kwotą niemal 8 tys. zł środków pieniężnych (wobec 28 tys. zł rok wcześniej) i posiadał 55 tys. zł zobowiązań długoterminowych (poprzednio 218 tys. zł) i 679 tys. zł krótkoterminowych (poprzednio ponad 1 mln zł). Stabilnie prezentowały się należności, które wykazano w kwocie 700 tys. zł, co odpowiadało zwyżce raptem o 1,6 proc. r/r.
Co wpłynęło na wyniki? Okazuje się, że szkodliwy był spadek cen za świadczone usługi (pomimo wzrostu liczby realizowanych zleceń), przy braku zmian w zakupie usług wewnętrznych. Warto bowiem zauważyć, że o ile w drugim trymestrze obroty były o ponad 6 proc. niższe niż rok wcześniej, to koszty wzrosły o prawie 6 proc. Zarząd dodał również, że na rezultat wpłynęło także obniżenie wartości nominalnej akcji z 1 do 0,1 zł, pokrycie strat z ubiegłych lat oraz spłata większości zaległych zobowiązań. Jak czytamy w raporcie – priorytetem Spółki jest teraz ściągnięcie zaległych należności.
Spółka oferuje obsługę techniczną wszelkiego rodzaju wydarzeń. Świadczy również usługi związane z projektowaniem scenografii.
(Na zdjęciu - realizacja projektu w wykonaniu Emitenta - źródło: strona internetowa Spółki)
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki