Selvita zmotywuje pracowników
- Utworzono: środa, 23, październik 2013 06:10
Selvita S.A. to podmiot notowany w sektorze ochrony zdrowia. Instrumenty Spółki znajdują się również w słynnym segmencie NC Lead. Minione Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie posiadaczy instrumentów Spółki uchwaliło m.in. uruchomienie programu motywacyjnego.
W pierwszej kolejności akcjonariusze zadecydowali o użyciu kapitału zapasowego. Spółka przeznaczyła z niego bowiem kwotę 10.023.870,25 zł na pokrycie strat z lat ubiegłych właśnie na takim poziomie.
Szczególnie warta uwagi jest jednak druga kwestia, jaką akcjonariusze przegłosowali na minionym walnym zgromadzeniu. Chodzi bowiem o ustanowienie programu motywacyjnego, który skierowany będzie do kluczowych członków kadry menedżerskiej, a także pracowników Spółki. Ów program oparty będzie o nabyte akcje własne. W celu realizacji tej uchwały zarząd ma zostać upoważniony do nabywania własnych walorów w liczbie nie większej niż 627.814 sztuk, co odpowiada 6 proc. ogólnej liczby wyemitowanych akcji Emitenta. Władze będą mogły realizować ten program do końca 2014 roku. Warto wszakże odnotować, że za jeden instrument Spółka zapłaci maksymalnie 3 zł. Taki poziom oznacza nieco niższą kwotę niż ostatni kurs Selvity, który wyniósł 3,56 zł.
Emitent utworzy więc kapitał rezerwowy, do którego przeniesione zostaną środki z kapitału zapasowego (konkretnie 1.883.442 zł). Posłuży on na realizację skupu akcji własnych.
W ostatnim czasie na wykresie Spółki doszło do interesującego wybicia. Wykres pokonał bowiem górne ograniczenie ponad rocznego trendu spadkowego, a zwyżka doprowadziła kurs Emitenta do najwyższych poziomów od sierpnia poprzedniego roku. Po ostatniej korekcie notowania osunęły się nieco niżej, ale nadal wydaje się, że perspektywa ataku na opór na 4 zł nie jest tak odległa.
Selvita jest polską firmą badawczo-rozwojową założoną w 2007 roku w Krakowie. Misją i główną działalnością Spółki jest dostarczanie kompleksowych rozwiązań z zakresu chemii, biotechnologii oraz bioinformatyki dla jednostek badawczo-rozwojowych i różnych gałęzi przemysłu, umożliwiających obniżenie kosztów wprowadzania innowacyjnych produktów na rynek.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki