Porównywalny marzec w JR Invest
- Utworzono: poniedziałek, 14, kwiecień 2014 12:04
Władze notowanego na NewConnect JR Invest S.A. podały dziś swe dane odnośnie zrealizowanych skonsolidowanych przychodów w marcu tego roku. Czy był to udany okres?
Na początek wskażmy, że Grupa JR Invest obejmuje pięć podmiotów – KPM Invest Sp. z o.o., PPH Inter – Prodryn Sp. z o.o., Centrum Market Zielona Góra Sp. z o.o., Granador Sp. z o.o., a także pośrednio kontrolowaną Biurowiec Zamknięta Sp. z o.o.
Jak podał dziś zarząd Spółki, w samym marcu JR Invest osiągnął przychody z najmu powierzchni komercyjnych na poziomie ponad jedną piątą wyższym niż jeszcze rok wcześniej. O niemal 4 proc. wyższe obroty z najmu odnotował także KMP Invest. Jeżeli chodzi o pozostałe spółki – PPH Inter – Prodryn i Centrum Market Zielona Góra, to w marcu odnotowały one przychody operacyjne na poziomie 225 tys. zł, co odpowiada spadkowi o ponad 17 tys. zł r/r.
Podsumowując, cała Grupa w marcu wygenerowała przychody z najmu powierzchni komercyjnych na poziomie 370 tys. zł, co oznacza niemal 1 proc. spadek w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku.
W efekcie mamy już pewien obraz tego, jak wstępnie kształtował się pierwszy kwartał tego roku. Jednostka dominująca miała w tym okresie przychody z wynajmu powierzchni wyższe o ponad 14 proc. r/r. O 4 proc. wzrosły obroty zrealizowane przez KPM Invest. Słabiej poradziły sobie dwie pozostałe spółki – ich przychody wyniosły bowiem 649 tys. zł, czyli 84 tys. zł mniej niż w przeciągu pierwszego trymestru minionego roku.
W przeciągu stycznia, lutego i marca cała grupa kapitałowa miała wstępnie przychód rzędu 1,07 mln zł, co oznacza niemal 5 proc. spadek r/r.
Jak informuje zarząd, w okresie pierwszego kwartału władze podjęły działania restrukturyzacyjne oraz zarządcze, które mają przełożyć się na wzrost obrotów w Grupie. Negocjowano umowy z nowymi najemcami, którymi okazały się sieci handlowe „dotychczas nie reprezentowane na lokalnym rynku”. Jak czytamy w dokumencie, obecność tych podmiotów w obiektach Emitenta ma również istotnie wpłynąć na atrakcyjność lokali i ich wyróżnienie wśród konkurencji. Władze dodają również, że 5 proc. spadek przychodów, przy nakładach inwestycyjnych i gorszej sytuacji na rynku, świadczy o skutecznych działaniach i dobrze dobranej strategii.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki