United wkroczy w nowe segmenty
- Utworzono: środa, 03, wrzesień 2014 10:06
Zarząd United S.A. poinformował o wdrożeniu nowej strategii na lata 2014 – 2020. Zakłada ona przede wszystkim rozszerzenie bieżącej działalności.
Walory United mocno drożały w zasadzie do końca 2013 roku. Kolejny okres nie był jednak już tak łaskawy dla posiadaczy papierów Spółki. Kurs zaczął systematycznie tracić i od szczytów z przełomu 2013 i 2014 roku stracił już około 97 proc.
Emitent konsoliduje swe wyniki z NCF Group S.A., United D.A.G. (SL) Ltd., a także z Pralniami Polskimi S.A. i NCF S.A. Po dwóch kwartałach tego roku Grupa zanotowała 8,3 mln zł przychodów (poprzednio było to ponad 6 mln zł), generując przy tym 474 tys. zł zysku na sprzedaży. Finalnie skonsolidowany zysk sięgnął 311 tys. zł wobec 873 tys. zł rok wcześniej. Na uwagę zasługiwało jednak m.in. to, że Spółka odnotowała bardzo niskie przepływy pieniężne, które stopniały do -10,1 mln zł wobec 508 tys. zł na plusie dwanaście miesięcy wcześniej. Wysokie były za to przepływy inwestycyjne, te wzrosły z -520 tys. do 17,6 mln zł. Zaprezentowany rachunek przepływów ma wersję skróconą, więc nie wiadomo dokładnie jakie poszczególne pozycje wpłynęły na ukształtowanie się takich wartości.
Wskażmy również, że sam drugi trymestr tego roku Grupa zamknęła ze stratą netto – ta wyniosła ponad 99 tys. zł, głównie z uwagi na odpis wartości firmy jednostki zależnej na poziomie ponad 590 tys. zł.
Zarząd skomentował, że na skonsolidowane wyniki wpływała głównie działalność NCF Group i NCF, które funkcjonują w branży reklamowej. Udało im się pozyskać zlecenia m.in. od Nestlee Waters Polska oraz od ArcelorMittal Poland. Jednocześnie obsługiwani byli pozostali klienci, m.in. Rossmann, L’Oreal czy Kompania Piwowarska. Z kolei Pralnie Polskie zwiększyły skalę swej działalności.
Jak pamiętamy, pod koniec kwietnia tego roku Emitent zawiązał spółkę z siedzibą w Sierra Leone, która ma w założeniu poszukiwać, a także wydobywać i sprzedawać diamenty oraz złoto.
W ostatnim komunikacie Spółka poinformowała jednak o wdrożeniu nowej strategii, która ma być realizowana do 2020 roku. Zakłada ona poszerzenie bieżącej działalności polegającej na inwestowaniu w podmioty i projekty z branży marketingowej o działalność inwestycyjną także w inne obszary. Nie wiadomo jednak, które segmenty rynku są szczególnym przedmiotem zainteresowania firmy. Zarząd podał jedynie, że doświadczenie i baza kontaktów Spółki pozwalają jej identyfikować szanse na zyski w bardzo wielu obszarach i różnych branżach. United ma inwestować w akcje podmiotów z polskiego, jak i zagranicznego rynku kapitałowego, w przedsiębiorstwa niepubliczne, instrumenty pochodne i waluty, start-up’y, czy też projekty venture capital, a także kupować, sprzedawać i wynajmować nieruchomości. Dodatkowo, przy ewentualnym podjęciu decyzji o konkretnej inwestycji Emitent ma współpracować z podmiotami świadczącymi usługi z zakresu wyceny inwestycji i oceny ryzyka.
Na kluczowe pytanie zarząd odpowiada dopiero pod sam koniec. Otóż kapitał na inwestycje ma być pozyskiwany zarówno z emisji akcji, jak i obligacji, a także w formie pożyczek od akcjonariuszy. Nie wiadomo jednak, czy w najbliższym czasie miałoby dojść do podwyższenia kapitału zakładowego.
Wczoraj akcje nie zareagowały na komunikat władz. Dziś również, póki co, nie zmieniły swej ceny i jeden walor nadal wyceniany jest na 0,08 zł.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki