Sakana powiększa udział w SMT
- Utworzono: środa, 24, wrzesień 2014 11:20
Działająca w segmencie gastronomicznym Sakana S.A., poinformowała o nabyciu kolejnego pakietu udziałów w swym podmiocie zależnym. Posiada w nim już niemal pełną kontrolę.
Jak podał zarząd Sakany w swym ostatnim komunikacie, Spółka zdecydowała się dokupić pakiet kolejnych 30 proc. udziałów w STM Sp. z o.o. W raporcie nie ma informacjo odnośnie ceny, jaką uiszczono w zamian za te walory, aczkolwiek wiadomo, że transakcję sfinansowano ze środków własnych. Zważywszy na to, że poprzednio Sakana kontrolowała 60 proc. kapitału STM , teraz Emitent z NewConnect posiada już 90 proc. udziałów i głosów na walnym zgromadzeniu tego podmiotu. Oznacza to więc, że Spółka posiada już praktycznie pełną kontrolę nad STM.
STM trudni się projektowaniem i produkcją linii do produkcji opakowań PET z „preform, linii rozlewniczych, maszyn rozlewniczych i urządzeń towarzyszących, służących do wyrobu, rozlewu i pakowania wszelkiego rodzaju napojów i innych płynów, również chemicznych”. Oferta przedsiębiorstwa obejmuje także pojedyncze maszyny rozlewnicze, jak i całe linie rozlewnicze, wraz z kompleksowym doradztwem. W ostatnim raporcie okresowym Sakana określiła, że głównym celem działalności STM jest wprowadzenie na rynek nowego konceptu gastronomicznego opracowanego przez Emitenta.
W kontekście STM warto również wspomnieć, że 10 września zawarł on wartą 250 tys. zł umowę pożyczki z Mazowieckim Regionalnym Funduszem Pożyczkowym na 36 miesięcy „z przeznaczeniem na rozwój spółki zależnej”. Sama Sakana udzieliła w tej transakcji poręczenia na zabezpieczenie całej pożyczki i na zabezpieczenie spłaty wszelkich zobowiązań wynikających z tej umowy.
Grupa Sakana miała w pierwszym półroczu tego roku przychód na poziomie 5,7 mln zł, co oznaczało spadek o około 12 proc. r/r. Nieco niższe były także zarobki. Skonsolidowany EBIT zmalał z 214 do 66 tys. zł, a na poziomie netto zamiast 95 tys. zł zysku widniało 21 tys. zł straty.
Sakana SA jest właścicielem ekskluzywnych restauracji typu premium, oferujących dania kuchni japońskiej. Specjalnością restauracji jest sushi. Spółka zarządza sześcioma restauracjami w największych miastach Polski. Na koniec czerwca Emitent miał cztery lokale własne i trzy lokale franczyzowe.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki