Wkrótce 1,5 mln zł zysku Werth – Holz?
- Utworzono: poniedziałek, 27, październik 2014 12:17
Werth – Holz S.A., producent elementów architektury ogrodowej z drewna, zaprezentował graczom swe przewidywania odnośnie swych rezultatów finansowych za miniony i kolejny rok obrotowy.
Rok obrotowy w Spółce jest przesunięty o trzy kwartały w stosunku do roku kalendarzowego. W przedłużonym roku 2012/2013 (raport za ten okres obejmował czas od 1 stycznia 2012 roku do 30 września roku 2013) Emitent otrzymał 30,5 mln zł przychodów, ale wówczas zanotował dość duże straty – niemal 6 mln zł na poziomie operacyjnym, 4,4 mln zł EBITDA i 7,5 mln zł netto. Powodów takiej sytuacji było wówczas kilka. Chodziło m.in. o niewystarczającą sprzedaż, która z kolei spowodowana była słaba pogodą w kluczowych dla Spółki miesiącach.
Bieżący rok obrotowy prezentuje się już jednak znacznie optymistyczniej. Po jego trzech kwartałach (a więc w okresie od 1 października 2013 roku do 30 czerwca br.) Spółka miała 29,3 mln zł obrotów (rok wcześniej 12,4 mln zł), a także dodatnie wyniki finansowe – m.in. 2,1 mln zł zarobku operacyjnego, 2,8 mln zł EBITDA oraz 1,3 mln zł zysku netto.
W najnowszym komunikacie władze Werth-Holz poinformowały o swych przewidywaniach odnośnie wyników w całym bieżącym roku obrotowym, a także w kolejnym. Zgodnie z szacunkami, okres 2013/2014 ma zakończyć się kwotą 35,2 mln zł przychodów, 2,94 mln zł EBITDA i 1 mln zł zysku netto. Dwanaście miesięcy później sytuacja ma być jeszcze lepsza – przychód ma już sięgnąć 42,8 mln zł, co ma przełożyć się na ponad 4 mln zł EBITDA i 1,5 mln zł wyniku netto.
Prognoza obarczona jest oczywiście kilkoma założeniami. Chodzi m.in. o średni poziom euro na poziomie co najwyżej 4,14 (obecnie jest to 4,22), a także o uwzględnienie okoliczności poszerzenia w minionym już roku obrotowym grona europejskich marketów DIY (do-it-yourself), będących klientami Spółki do sześciu. Wśród czynników warunkujących wykonanie szacunków jest również wprowadzenie do oferty produktów innowacyjnych, co jednak zdaniem zarządu, już wpłynęło i będzie dalej wpływać na systematyczną poprawę sprzedaży i wyników finansowych.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki