Strategia Madkomu
- Utworzono: środa, 25, luty 2015 10:31
Spółka Madkom zaprezentowała dzisiaj swoja strategię rozwoju na kolejne pięć lat. Głównymi elementami strategii będą podnoszenie jakości swoich produktów oraz wejście w nowe obszary IT.
Najważniejszym celem na 2015 r. jest dla Spółki terminowa realizacja pozyskanych projektów ze środków POKL oraz utworzenie Biura Obsługi Klientów, co wynika z szybko powiększającej się liczby kontrahentów. MADKOM S.A. ma także zamiar dokonać zmian w swojej strukturze organizacyjnej, które pozwolą na lepsze zarządzenie procesami i zwiększenie przepływu informacji. Zarząd Spółki będzie przykładał szczególną wagę do poprawiania jakości jej najważniejszych produktów oraz planuje uzyskać certyfikat bezpieczeństwa ISO 27001:2013, do którego przygotowuje się już od dłuższego czasu.
Ważnym elementem strategii rozwoju będzie również wejście w nowe obszary świadczenia usług IT, głównie dla branży medycznej oraz hotelowej. Bezpośrednim impulsem do dalszego rozwoju Spółki będą też fundusze unijne, z których mogą korzystać jej Klienci. Pod koniec grudnia 2013 r. uruchomiono pierwszy konkurs z programu POPC z budżetem 800 mln zł dedykowany administracji rządowej. W dniu wczorajszym opublikowano informacje o wytycznych do naboru projektów z nowej perspektywy PO WER. Konkurs ten ma ruszyć na przełomie III i IV kwartału br. Spółka myśli natomiast, aby na przełomie II i III kwartału 2015 r. dokonać kolejnej inwestycji w podmiot z branży IT produkujący oprogramowanie dla sektora medycznego.
„W chwili obecnej pozytywnie spoglądamy w przyszłość. Można powiedzieć, że ten rok powoli zamyka nam się w obszarze kosztów Spółki i za 2-3 miesiące powinniśmy każdą zarobioną złotówkę konwertować na czas pracy naszych programistów. Kluczowe dla nas konkursy i dofinansowania unijne startują już od kwietnia, dlatego spieszymy się z ukończeniem modułów oprogramowania, które będą przedmiotem naszej oferty w przyszłych latach. Ważną rzeczą będzie dla nas także dalsze poprawianie wyników finansowych, a to umożliwi nam realizację planów, w tym przeprowadzenie małej emisji dla drobnych akcjonariuszy, która ma pobudzić nasz free float i zwiększyć wolumen obrotu akcjami. Pieniądze z tej emisji przeznaczymy na inwestycję w podmiot produkujący oprogramowanie dla sektora medycznego.” - stwierdza Grzegorz Szczechowiak, Prezes Zarządu Spółki MADKOM S.A.
Emitent planuje zakończyć w tym roku prace nad budową nowych systemów księgowości budżetowej i sprawozdawczości budżetowej. Są one podsystemami systemu Budżet, z którym Spółka wiąże spore nadzieje i liczy na jego bardzo wysoką sprzedaż. Głównym celem długookresowym pozostaje dla Zarządu coroczne zwiększanie przychodów ze sprzedaży i bazy Klientów. MADKOM S.A. przewiduje, że uda mu się to osiągnąć poprzez poszerzanie swojej oferty dla klientów i sprzedawanie im kolejnych modułów oprogramowania. Realizacja założeń strategii rozwoju powinna przełożyć się w najbliższych latach na wzrost wartości Spółki oraz wyższą wycenę rynkową jej akcji.
„Wysoka jakość produktów to niższe koszty utrzymania tych produktów. W dobie deficytu rąk do pracy to jedyna droga, aby przy ograniczonych zasobach budować nowe produkty. Z perspektywy czasu, kluczowym jest posiadanie kolejnych modułów oprogramowania, które będziemy mogli oferować obecnym Klientom, umacniając tym samym swoją relację z nimi. W przeciągu dwóch najbliższych lat wpływy tylko ze stałych umów serwisowych będą pokrywały znaczną część kosztów stałych Spółki.” - dodaje Szczechowiak.
Widząc dobre perspektywy dla rozwoju Spółki oraz niedoszacowanie kursu jej akcji, Grzegorz Szczechowiak - Prezes Zarządu, dokonał w styczniu i lutym br. transakcji, przez które powiększył posiadany przez siebie pakiet akcji o blisko 4.500 szt. W najbliższym czasie nie wyklucza kolejnych transakcji zakupu akcji.
„Myślę, że moje zakupy nie wpłynęły na zmniejszenie free float’u na rynku, a obserwując kurs akcji uznałem, że nie odzwierciedla on rzeczywistej wartości Spółki, więc dokonałem zakupów. Kurs powoli wrócił do dolnych widełek wyceny. Jednak uważam, że dalej nie oddaje on realnej wartości i potencjału Spółki, przez co nie wykluczam, że będę sam nabywał dalej akcje.” - podsumowuje Prezes Szczechowiak.
Spółka zakończyła 2014 r. zyskiem netto w wysokości 79 tys. zł oraz przychodami na poziomie 6.486 tys. zł. Rok wcześniej MADKOM S.A. zanotował stratę netto sięgającą 196 tys. zł, a jej sprzedaż wyniosła 5.042 tys. zł. Znaczący wzrost przychodów był efektem prowadzenia skutecznych działań handlowych i pozyskania wielu znaczących kontraktów.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki