Grodno uruchamia kolejne punkty sprzedaży
- Utworzono: poniedziałek, 01, czerwiec 2015 13:08
Spółka Grodno uruchomiła nowy punkt sprzedaży w Szczecinie. To już 9. placówka otwarta od początku roku obrotowego 2014/2015. Strategia spółki zakłada otworzenie 10 punktów sprzedaży w latach 2014-2016.
Dynamiczny rozwój sieci sprzedaży to jeden z priorytetowych obszarów naszej strategii. Otworzenie 9 placówek w ciągu niecałych 14 miesięcy wskazuje na efektywną realizację założeń strategicznych Grodna – podkreśla Andrzej Jurczak, prezes zarządu Grodno SA. – Widzimy duży potencjał wzrostu w zachodniej i południowej Polsce, więc koncentrujemy nasze działania na zwiększeniu naszego zasięgu w tych rejonach – dodaje prezes Andrzej Jurczak.
Strategia Grodna zakłada otworzenie 10 punktów sprzedaży w latach 2014-2016. Na początku bieżącego roku obrotowego spółka otworzyła już 9. oddział. 8 placówek powstało poprzez rozwój organiczny, 1 punkt dołączył do sieci sprzedaży Grodna poprzez nabycie części przedsiębiorstwa pod firmą Elektromag w Brwinowie. Akwizycja oddziału o ugruntowanej pozycji na rynku wzmocniła Grodno w strategicznym segmencie przemysłowym, którego udział w sprzedaży spółki do końca roku obrotowego 2015/2016 ma wynosić 15%.
W kwietniu br. spółka zawarła pierwszą umowę franczyzową, dzięki czemu zyskała kolejny punkt dystrybucji. Model franczyzowy oparty jest na autorskim rozwiązaniu informatycznym pozwalającym niezależnym przedsiębiorstwom realizować ich cele biznesowe w ramach grupy Grodno. Umowa zakłada sprzedaż produktów dostępnych w sieci Grodno przy wykorzystaniu identyfikacji wizualnej Grodna.
– Rozwijamy się zarówno organicznie, poprzez przejęcia, jak i na zasadzie franczyzy. W bieżącym roku obrotowym planujemy uruchomienie ok. 20 oddziałów franczyzowych – informuje Andrzej Jurczak, prezes zarządu Grodno SA.
Grodno pod koniec kwietnia br. sprzedało 1,2 mln akcji w drodze subskrypcji prywatnej i pozyskało 4,8 mln zł na dalszy rozwój. Pozyskane środki finansowe zostaną przeznaczone na szybszy rozwój firmy, w tym rozbudowę oferty produktowej i powiększenie sieci sprzedaży. Spółka podtrzymuje również plany przejścia na GPW w Warszawie.
Spółka wypłaciła dywidendę dla akcjonariuszy za rok obrotowy 2013/2014 w kwocie 984 tys. zł, co daje 8 groszy na akcję. Polityka dywidendy spółki przewiduje możliwość rekomendacji Walnemu Zgromadzeniu przeznaczanie do 30% zysku netto na wypłatę dywidendy po każdym zakończonym roku obrotowym, jeżeli tylko będzie to możliwe przy uwzględnieniu możliwości finansowych, w tym poziomu generowanego zysku netto, prowadzonego programu inwestycyjnego oraz bieżących potrzeb kapitałowych.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki