• NCIndex
  • NCIndex30
Wykres indexu
NEWCONNECT - NAJWIĘKSZE OBROTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY
  • STAN RYNKU:
  • OBROTY (w tys. zł):
  • WZROSTY:
  • SPADKI:
  • BEZ ZMIAN:

SFK Polkap S.A. realizuje strategię rozwoju

Skoczowska Fabryka Kapeluszy POLKAP S.A.zanotowała w 2014 r. zysk netto w wysokości 1.027 tys. zł przy przychodach na poziomie 11.635 tys. zł. Emitent realizował w poprzednim roku założenia strategii rozwoju opartej głównie na umacnianiu pozycji rynkowej. 

Spółka pozyskała w 2014 r. nowych kontrahentów, nie tracąc tym samym żadnego ze swoich kluczowych klientów. Ważnym kierunkiem prowadzonych przez Zarząd działań była również eliminacja wahań sezonowych występujących w branży oraz rozwijanie własnego sklepu internetowego. Emitent dążył także do obniżenia kosztów funkcjonowania poprzez optymalizację kosztową w istotnych aspektach funkcjonowania przedsiębiorstwa. W 2013 r. SFK Polkap S.A. miał 1.967 tys. zł zysku netto, a sprzedaż sięgnęła 13.107 tys. zł.

Poprzedni rok oceniam jak udany okres, pomimo iż wypracowany zysk netto oraz przychody były niższe niż rok wcześniej. Duży wpływ na to miała z pewnością trudna sytuacja geopolityczna na rynkach wschodnich, głównie w Rosji. Naszym największym sukcesem w 2014 r. było pozyskanie licencji Pierre Cardin oraz zwiększenie sprzedaży kapeluszy żydowskich. Przyjęta przez Polkap strategia rozwoju oraz realizacja jej założeń zaczyna przynosić w naszej opinii widoczne rezultaty.” - stwierdza Paweł Kaliciak, Prezes Zarządu Spółki Skoczowska Fabryka Kapeluszy S.A.

Spółka bardzo dobrze rozpoczęła 2015 r. i w 1 kw. br. osiągnęła 1.461 tys. zł zysku netto przy przychodach wynoszących 4.872 tys. zł.Rok wcześniej SFK Polkap S.A. wypracował 263 tys. zł zysku netto, a wartość jego sprzedaży sięgnęła 2.479 tys. zł. Mocna poprawa wyników finansowych jest w dużej mierze efektem pozyskania środków z emisji obligacji serii A, które pozwoliły Emitentowi, m.in. nabyć licencję na markę „Pierre Cardin”, co z kolei przełożyło się na umocnienie jego pozycji rynkowej. Zarząd Spółki przewiduje, że w kolejnych kwartałach uda jej się utrzymać widoczny trend wzrostowy w zakresie przychodów oraz wypracowywanych zysków.

Pozyskanie nowej marki stwarza duże szanse na zdobywanie kolejnych kontraktów i nowych rynków zbytu. Wyniki finansowe w 1 kw. 2015 r. potwierdzają słuszność podejmowanych przez nas kroków w kierunku budowania pozycji rynkowej. Myślę, że nadchodzące kwartały będą dla nas równie udane i będziemy mogli dalej kontynuować prowadzone działania mające na celu wzrost wartości Spółki.” - dodaje Kaliciak.

Redakcja

Reklama AEC

Reklama NEWWEB

Raporty

Suplementy na NewConnect
Paliwa na NewConnect
Paliwa na NewConnect

W ostatnich dekadach wiele ...

Restauracje na NewConnect
Restauracje na NewConnect

Na rynku NewConnect ...

Producenci gier na NewConnect
Producenci gier na NewConnect

Piętnaście czy dwadzieścia ...

FMCG na NewConnect
FMCG na NewConnect

Czym jest sektor FMCG? Ten ...

Recykling na NewConnect
Recykling na NewConnect

Szeroko pojęty recykling to ...

Nieruchomości na NewConnect
Nieruchomości na NewConnect

Sektor „nieruchomości” na ...

Więcej

Kontakt

  • Strona należy do spółki:
    Financial Markets Center Management Sp. z o.o. Nr KRS 0000237621
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Partnerzy

Księgarnia Maklerska.pl działa w ramach firmy Epilog. Istnieje w sieci od 1 maja 2007 roku. Zajmuje się sprzedażą książek przede wszystkim o inwestowaniu na giełdzie.