SFK Polkap S.A. realizuje strategię rozwoju
- Utworzono: czwartek, 25, czerwiec 2015 16:41
Skoczowska Fabryka Kapeluszy POLKAP S.A.zanotowała w 2014 r. zysk netto w wysokości 1.027 tys. zł przy przychodach na poziomie 11.635 tys. zł. Emitent realizował w poprzednim roku założenia strategii rozwoju opartej głównie na umacnianiu pozycji rynkowej.
Spółka pozyskała w 2014 r. nowych kontrahentów, nie tracąc tym samym żadnego ze swoich kluczowych klientów. Ważnym kierunkiem prowadzonych przez Zarząd działań była również eliminacja wahań sezonowych występujących w branży oraz rozwijanie własnego sklepu internetowego. Emitent dążył także do obniżenia kosztów funkcjonowania poprzez optymalizację kosztową w istotnych aspektach funkcjonowania przedsiębiorstwa. W 2013 r. SFK Polkap S.A. miał 1.967 tys. zł zysku netto, a sprzedaż sięgnęła 13.107 tys. zł.
„Poprzedni rok oceniam jak udany okres, pomimo iż wypracowany zysk netto oraz przychody były niższe niż rok wcześniej. Duży wpływ na to miała z pewnością trudna sytuacja geopolityczna na rynkach wschodnich, głównie w Rosji. Naszym największym sukcesem w 2014 r. było pozyskanie licencji Pierre Cardin oraz zwiększenie sprzedaży kapeluszy żydowskich. Przyjęta przez Polkap strategia rozwoju oraz realizacja jej założeń zaczyna przynosić w naszej opinii widoczne rezultaty.” - stwierdza Paweł Kaliciak, Prezes Zarządu Spółki Skoczowska Fabryka Kapeluszy S.A.
Spółka bardzo dobrze rozpoczęła 2015 r. i w 1 kw. br. osiągnęła 1.461 tys. zł zysku netto przy przychodach wynoszących 4.872 tys. zł.Rok wcześniej SFK Polkap S.A. wypracował 263 tys. zł zysku netto, a wartość jego sprzedaży sięgnęła 2.479 tys. zł. Mocna poprawa wyników finansowych jest w dużej mierze efektem pozyskania środków z emisji obligacji serii A, które pozwoliły Emitentowi, m.in. nabyć licencję na markę „Pierre Cardin”, co z kolei przełożyło się na umocnienie jego pozycji rynkowej. Zarząd Spółki przewiduje, że w kolejnych kwartałach uda jej się utrzymać widoczny trend wzrostowy w zakresie przychodów oraz wypracowywanych zysków.
„Pozyskanie nowej marki stwarza duże szanse na zdobywanie kolejnych kontraktów i nowych rynków zbytu. Wyniki finansowe w 1 kw. 2015 r. potwierdzają słuszność podejmowanych przez nas kroków w kierunku budowania pozycji rynkowej. Myślę, że nadchodzące kwartały będą dla nas równie udane i będziemy mogli dalej kontynuować prowadzone działania mające na celu wzrost wartości Spółki.” - dodaje Kaliciak.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki