Grodno S.A. rozszerza sieć punktów sprzedaży
- Utworzono: czwartek, 03, marzec 2016 16:59
Spółka Grodno otworzyła pod koniec lutego br. nowy oddział sprzedaży w Gorzowie Wielkopolskim oraz dwa nowe punkty franczyzowe w Bytowie i Garwolinie. Obecnie Grodno ma 55 punktów sprzedaży, w tym trzy w ramach współpracy franczyzowej.
Wszystkie dotychczasowe punkty sprzedaży zlokalizowane są w kluczowych miastach Polski, m.in. w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Gliwicach, Poznaniu, Wrocławiu. Nowy oddział w Gorzowie Wielkopolskim to drugi punkt sprzedaży w województwie lubuskim.
– Nowe punkty sprzedaży to kolejny krok w realizacji naszej strategii rozwoju poprzez rozbudowę sieci dystrybucji. Oddział w Gorzowie Wielkopolskim wzmocni naszą pozycję w Polsce Zachodniej – poinformował Andrzej Jurczak, Prezes Zarządu Grodno SA.
Firma nawiązała również współpracę franczyzową z dwoma nowymi partnerami – firmą Elektrokompleks z Bytowa w województwie pomorskim oraz firmą Storm z Garwolina w województwie mazowieckim. Obaj partnerzy mają ponad dziesięcioletni staż w branży, oferują także dodatkowe usługi, takie jak instalatorstwo elektryczne. Model franczyzowy oparty jest na autorskim rozwiązaniu informatycznym pozwalającym niezależnym przedsiębiorstwom realizować ich cele biznesowe w ramach Grupy Grodno. Umowa zakłada sprzedaż produktów dostępnych w sieci Grodno.
– W związku z dużym zainteresowaniem współpracą w tym modelu biznesowym, zdecydowaliśmy się na rozwinięcie oferty franczyzowejdla potencjalnych partnerów – komentuje prezes Jurczak.
Na koniec ubiegłego roku obrotowego Grodno dysponowało asortymentem 31 tys. artykułów. Do końca 2016 roku asortyment wzrośnie do 35 tys. pozycji. W szczególności spółka zamierza rozwijać ofertę dla przemysłu, nowoczesne oświetlenie LED, oświetlenie konsumenckie oraz fotowoltaikę.
Celem spółki jest osiągnięcie pozycji w pierwszej trójce w branży. Obecnie spółka znajduje się w pierwszej dziesiątce największych dystrybutorów elektrotechnicznych na rynku, z siecią 55 oddziałów w kluczowych miastach Polski. Narastająco w I-III kw. 2015 roku spółka odnotowała 245,4 mln zł przychodów wobec 178,3 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 37,7% rdr. Zysk netto w I-III kw. br. obrotowego 2015/2016 wyniósł 7,5 mln zł, co oznacza wzrost o 74,6% w stosunku do I-III kw. roku obrotowego 2014/2015. Prognozy finansowe na rok obrotowy 2015/2016 zakładają blisko 23% wzrost przychodów w stosunku do ubiegłego roku, do poziomu 292 mln zł oraz 59% wzrost zysku netto do poziomu 9,7 mln zł.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki