Spółki z Grupy Midven chcą dołączyć do czołówki światowych producentów gier mobilnych
- Utworzono: czwartek, 08, wrzesień 2016 09:27
Spółki Mizaco i Dansk Soft chcą do końca 2017 r. mieć na koncie pracę przy minimum 10 grach mobilnych. Jednocześnie Dank Soft zapowiedział, że w tym czasie liczy że będzie wydawcą od 4 do 6 tytułów pod własną marką. Ma zbiec się to w czasie z przeniesieniem na rynek główny z NewConnect samego Midven S.A., który wspiera rozwój swoich spółek portfelowych. Obie firmy z Grupy Midven zakończyły właśnie prace projektowe dotyczące harmonogramu prac nad poszczególnymi aplikacjami i realizują strategię, która zakłada, że w ciągu 5 lat osiągną pozycję jednego z liderów na rynku gier na urządzenia mobilne.
- Mizaco zamierza samodzielnie tworzyć własne gry mobilne, wykorzystując do tego potencjał i synergię z Dansk Soft. Wstępny plan zakłada przygotowanie minimum 2-3 własnych tytułów. Z kolei Dank Soft ma nie tylko wspierać technologicznie Mizaco, ale również poszukiwać tytułów, dla których będzie wydawcą. Zamierza także we własnym zakresie przygotować kilka własnych produkcji w obszarze gier mobilnych. Jestem przekonany, że produkcje, które będą przygotowane przez obie spółki pozwolą im na zajęcie znaczącego miejsca na rynku gier mobilnych – powiedział Andrzej Zając, Prezes Zarządu Midven S.A.
Strategia spółek portfelowych polega na ścisłej współpracy przy produkcji i wydawaniu kolejnych gier na urządzenia mobilne, na które rynek systematycznie rośnie. Zdaniem specjalistów, zyski płynące z rynku gier mobilnych powinny osiągnąć pułap 40 mld dolarów do roku końca 2016, a polskie firmy już teraz zajmują znaczące miejsce w podziale tego tortu przypadającego na wydawców i twórców.
- Obie spółki portfelowe powinny wzbogacić swoje portfolio do końca 2017 roku o prace przy minimum 10 projektach i wydać samodzielnie od 4 do 6 tytułów pod własną marką. Niewykluczone, że gdy któryś z tytułów okaże się perspektywiczny, ale jednocześnie zbyt drogi dla spółek z naszej grupy, sięgniemy po finansowanie zewnętrzne, gdyż strategia ta koreluje z planowanym debiutem na GPW Midven S.A. – dodaje Andrzej Zając.
Z analiz jakie zostały przeprowadzone w Grupie Midven wynika, że obecnie jedną z najbardziej perspektywicznych segmentów w rozrywce mobilnej są tzw. gry free2play, których wydawcy czerpią korzyści z zaimplementowanych mikropłatności. Jednocześnie, dzięki globalnemu rynkowi, próg wejścia do dystrybucji jest tu stosunkowo niższy niż w przypadku klasycznej dystrybucji gier na urządzenia stacjonarne.
Strategia Dansk Soft zakłada, że znaczna część gier jakimi będzie się zajmował zespół będzie reprezentował segment "Real World Data" czyli wykorzystywał rozwiązania zastosowane min. w aplikacji Pokemon Go firmy Nintendo. Zakładane rozwiązania polegają na przenikaniu się świata gier z otoczeniem gracza. Zdaniem wielu specjalistów, aplikacje połączone z otoczeniem w którym przebywamy ma wpływ na rozgrywkę i jest jednym z najbardziej perspektywicznych segmentów cyfrowej i mobilnej rozrywki, co potwierdza w ostatnich tygodniach wspomniany sukces gry Pokemon Go.
- Dysponujemy wiedzą i odpowiednio doświadczonym zespołem ludzkim aby rozwinąć naszą dotychczasową działalność o obszar realizacji i tworzenia gier mobilnych – powiedział Łukasz Olechnowicz, Prezes Zarządu Dansk Soft Sp. z o.o. i jednocześnie Vice-Prezes Zarządu Mizaco Sp. z o.o.
Tworzone przez oba podmioty gry w segmencie free to play, mają docelowo zapewnić spółce Dansk Soft prawie 50% udział w przychodach, zwłaszcza przy wykorzystaniu przez niej działalności związanej z wydawaniem tytułów. Spółka będzie koncentrowała się na grach o znaczącym potencjale sprzedaży oraz wysokiej jakości, zarabiając na mikropłatnościach, będących częścią rozgrywki.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki