Madkom aktualizuje strategię
- Utworzono: poniedziałek, 31, październik 2016 16:05
MADKOM S.A dokonała aktualizacji swojej strategii rozwoju na lata 2015-2020. Spółka zamierza zwiększyć wartość przychodów stałych z umów serwisowych oraz maksymalnie efektywnie wykorzystać przyszłe fundusze unijne, które właśnie zaczynają pojawiać się na rynku.
Głównym celem krótkoterminowym Emitenta na 4 kw. 2016 r. oraz na lata 2017-2018 jest pozyskanie nowych kontraktów na kwotę co najmniej 10 mln zł, co powinno zostać zrealizowane poprzez podpisywanie umów wykonawczych. Pierwsze zamówienia publiczne na te projekty zostały już opublikowane, a MADKOM S.A. zamierza wziąć udział w postępowaniach przetargowych i złożyć w nich swoje oferty. Spółka chce także pozyskać zamówienia na dostawy systemów Elektronicznego Zarządzania Dokumentami u nowych klientów w liczbie co najmniej 100 urzędów w 2017 r. Dzięki realizacji tego celu Emitent przybliży się do zwiększenia swojej rentowności w zakresie wpływów ze stałych umów serwisowych, a generowane z nich przychody będą pokrywały koszty jego działalności. MADKOM S.A. planuje również zdobyć zamówienia z funduszy RPO województw, które zakończyły oceny w konkursach i przyznały już dofinasowania na lata 2016-2018. Celem Spółki jest pozyskanie w tym segmencie zamówień o wartości 6 mln zł netto i ich realizacja w latach 2017-2018.
„Cele, jakie zaprezentowaliśmy, są ambitne, ale są oczywiście do zrealizowania. Cała branża IT zajmująca się obsługą rynku publicznego przeżywała w ostatnim czasie stagnację, jednak pierwsze ogłoszone przetargi są już za nami, a teraz rozpocznie się ostra walka o zamówienia, gdyż ponad rok posuchy bardzo negatywnie odbił się na kondycji firm IT. W tym czasie nasza konkurencja skurczyła się o trzy firmy. Jest to ważna informacja, gdyż w tym samym obszarze działało zaledwie 9 podmiotów - teraz pozostało 6, z którymi będziemy konkurować. Plan pozyskania w ciągu roku 100 urzędów też nie jest nie do zrealizowania, bowiem jak pokazał rok 2015, potrafimy się postarać o dobre rezultaty dla takich planów. W sukurs nam idzie Ministerstwo Cyfryzacji upowszechniając Profil Zaufany, a co za tym idzie, potrzeba po stronie Interesantów w urzędzie stanowić będzie presje do uruchamiania e-usług.” - komentuje Grzegorz Szczechowiak, Prezes Zarządu Spółki MADKOM S.A.
Przedstawiona przez Spółkę w lutym 2015 r. strategia rozwoju na lata 2015-2020 została oparta się głównie na podniesieniu jakości jej produktów, wejściu w nowe obszary IT oraz dążeniu do corocznego zwiększania przychodów. Najważniejszym celem na 2015 r. była dla Emitenta terminowa realizacja pozyskanych projektów ze środków POKL, co udało mu się wykonać z nawiązką. Ważnym elementem strategii rozwoju było także utworzenie Biura Obsługi Klientów, wynikające z szybko powiększającej się liczby kontrahentów. MADKOM S.A. planuje uruchomić do końca 2016 r. nowy podmiot, który zajmie się obsługą serwisową Klientów. Spółka wdrożyła również zwinne metody zarządzania procesami oraz przepływu informacji, które obecnie są doskonalone oraz zaimplementowała system zarządzania bezpieczeństwem informacji, który z sukcesem przeszedł audyt prowadzony przez TUV Nord. Wejście w nowe obszary świadczenia usług IT, głównie dla branży medycznej oraz hotelowej, nie przyniosło Emitentowi oczekiwanych zwrotów z inwestycji, dlatego też planuje on dokonać sprzedaży aktywów należących do Cloud Industry Solutions Sp. z o.o. Spółka prowadziła także prace rozwojowe, które doprowadziły do połączenia systemu SPIRB z systemami księgowości budżetowej innych dostawców wypełniając tym samym lukę w obszarze planowania oraz realizacji budżetu zadaniowego.
Najważniejszy cel długofalowy w strategii rozwoju MADKOM S.A. stanowiło coroczne zwiększanie sprzedaży. W 2015 r. Spółce udało się go zrealizować. Natomiast w 2016 r. nastąpiło załamanie sprzedaży w całej branży w wyniku opóźnienia w procesie uruchamiania środków unijnych na lata 2014-2020. Spowoduje to przesunięcie wykorzystania funduszy unijnych na 2017 r. Późniejsze uruchomienie środków unijnych przełoży się także na mniejszą dynamikę wzrostu przychodów Emitenta z tytułu świadczenia usług serwisowych.
„Strategia rozwoju realizowana w latach 2015-2016 z jednej strony zadowoliła Inwestorów, z drugiej zaś padały w naszym kierunku pytania o znaczące koszty działalności operacyjnej. Chciałbym zapewnić, że Spółka dobrze alokowała swoje fundusze. Głównym celem było pozyskiwanie klientów, a jeśli mieliśmy to zrobić w możliwie krótkim czasie to stan osobowy musiał ulec radykalnym zmianom, co przyczyniło się do wzrostu kosztów funkcjonowania. Jednak od 2017 r. pozyskana większa ilość klientów przyniesie relatywnie proporcjonalny wzrost wpływów z umów serwisowych. Ponadto, Spółka prowadziła prace rozwojowe w zakresie nowego systemu SIDAS – napisanego od nowa jądra systemu, który po ukończeniu będzie można stosować nie tylko u klientów z sektora publicznego. Przy okazji prac nad nowym systemem SIDAS powstaje grupa narzędzi, która w niedługim czasie zostanie zaprezentowana jako samodzielne oprogramowanie wspomagające procesy obsługi podpisów elektronicznych, w tym w pełni wspierające rozporządzenie dot. eIDAS.” - zakończył Prezes Szczechowiak.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki