BioMaxima S.A. zwiększa wartość przychodów z eksportu
- Utworzono: środa, 08, marzec 2017 17:00
BioMaxima S.A. osiągnęła w pierwszych dwóch miesiącach 2017 r. ponad 21% wzrost przychodów netto ze sprzedaży ogółem oraz podwoiła wartość eksportu w porównaniu do 2016 roku.
W dwóch pierwszych miesiącach 2017 r. wartość przychodów netto ze sprzedaży Emitenta wynosiła 4.645 tys. zł wobec 3.822 tys. zł w tym samym okresie 2016 r. BioMaxima S.A. zanotowała wzrost przychodów w ujęciu rdr. praktycznie we wszystkich grupach asortymentowych oprócz aparatury. Największy, ponad 150% wzrost został osiągnięty przez Spółkę w segmencie mikrobiologii, która jest obecnie wiodącym segmentem zarówno na rynku krajowym, jak i w eksporcie. Zarząd Spółki jest przekonany, że realizowany kierunek rozwoju pozwoli utrzymać wysoką dynamikę zwiększania przychodów.
„Dynamika przychodów Spółki rozpędza się. W wyniku zeszłorocznego połączenia z Biocorp Polska, obserwujemy pozytywny efekt poszerzenia bazy klientów o sektor przemysłowy, co z jednej strony wpływa na stabilizację sezonowości przychodów, z którą mieliśmy do czynienia przy koncentracji na sektorze publicznym, a z drugiej strony będzie miało również pozytywny wpływ na rentowność sprzedaży.” - podkreśla Łukasz Urban, Prezes Zarządu Spółki BioMaxima S.A.
BioMaxima S.A. nadal pozostaje aktywna w zakresie ekspansji na rynkach zagranicznych i sprzedaży eksportowej, której wartość w okresie styczeń-luty 2017 r. wyniosła 1.378 tys. zł. W analogicznym okresie 2016 r. było to odpowiednio 657 tys. zł, co stanowi o ponad 109% dynamice w ujęciu rdr. W lutym br. przedstawiciele Spółki uczestniczyli w targach MedLab - największej na świecie wystawie diagnostyki laboratoryjnej połączonej z kongresem, która odbywała się w Dubaju. Zainteresowanie produktami BioMaxima S.A. było najwyższe w historii, co pozwala Zarządowi Spółki z dużym optymizmem spoglądać na dalszy rozwój sprzedaży eksportowej.
„Oczekujemy dalszego wzrostu eksportu, ponieważ docieramy z nowym asortymentem do dotychczasowych odbiorców oraz zwiększamy bazę dystrybutorów. Środki uzyskane w ramach programu ‘GO to Brand’ zapewnią nam dodatkowe możliwości rozwoju eksportu na kolejne lata.” - podsumowuje Prezes Urban.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki