Outdoorzy S.A. - dynamiczny wzrost sprzedaży
- Utworzono: poniedziałek, 26, czerwiec 2017 15:48
Spółka Outdoorzy S.A. zanotowała w 2 kw. roku obrotowego 2016/2017 prawie 70% wzrost przychodów netto ze sprzedaży w ujęciu rdr. i wyniosły one 1.638 tys. zł. Spółka bardzo mocno zwiększa sprzedaż zarówno w segmencie hurtowym, jak i detalicznym.
W 2 kw. roku obrotowego 2015/2016 wartość przychodów netto ze sprzedaży Emitenta wynosiła niecałe 965 tys. zł. Narastająco, po dwóch kwartałach roku obrotowego 2016/2017 przychody netto ze sprzedaży Spółki ukształtowały się na poziomie 3.098 tys. zł wobec 2.235 tys. zł rok wcześniej. Outdoorzy S.A. osiągnęła w minionym kwartale ponad 30% wzrost odwiedzających witrynę sklepu internetowego w ujęciu rdr., co przełożyło się na wyraźne zwiększenie sprzedaży dla klientów detalicznych. Ten segment sprzedażowy pozwala Emitentowi generować wyższe rentowności. Głównym segmentem sprzedażowym pozostaje dla Spółki handel hurtowy i także notuje on bardzo wysoką dynamikę wzrostu. Zarząd Outdoorzy S.A. będzie dążył do otrzymania obecnego tempa rozwoju sprzedaży w kolejnych kwartałach tego roku.
„Wzrosty odnotowane w porównaniu do zeszłego roku wynikają z tego, że 2 kw. roku obrotowego 2015/2016 był dość spokojnym kwartałem w skali całego roku obrotowego. Przewidujemy jednak dalsze wzrosty w kolejnych kwartałach tego, ale porównawczo będą to już mniejsze wartości. W związku z tym, że sprzedaż detaliczna rośnie to zwiększeniu ulega również osiągana marża. Chcemy, aby coraz większy udział w marży miały produkty naszych marek, które produkujemy lub pracujemy nad wyłącznością ich sprzedaży. Szacujemy, że dodatni wynik netto powinien się pojawić na pewno w 4 kw. roku obrotowego 2016/2017, lecz dokładamy wszelkich starań, aby 3 kw. tego roku obrotowego był jak najlepszy.” - ocenia Łukasz Golonka, Członek Zarządu Spółki Outdoorzy S.A.
Spółka konsekwentnie realizuje działania marketingowe sklepu outdoorzy.pl, dzięki czemu cały czas zwiększa jego zasięg i dociera ze swoją ofertą do coraz szerszego grona odbiorców. Duże znaczenie ma przede wszystkim dywersyfikacja, weryfikacja oraz dobór odpowiednich narzędzi marketingowych. Emitent prowadzi także aktywną politykę w zakresie analizy sprzedaży i odpowiedniej selekcji asortymentu wprowadzanego do oferty, stawiając na wyraźną poprawę dostępności produktów, którymi zainteresowanie wśród konsumentów jest największe. Dzięki takim działaniom magazyn Spółki jest zaopatrywany w towary, które są najczęściej kupowane, co z kolei umożliwia ich dostarczenie do klientów w ciągu 24 godzin od zamówienia. W celu dalszego rozwoju sprzedaży Outdoorzy S.A. dokonała optymalizacji wyglądu strony sklepu internetowego oraz wdrożyła wersję przeznaczoną na urządzenia mobilne.
„Polityka sprzedażowa w dużej mierze opiera się na naszej coraz lepszej wiedzy o kliencie i produkcie, jaki powinniśmy mieć w ofercie. Świadczy o tym fakt, iż w roku kalendarzowym 2017 w porównaniu do 2016 czas oczekiwania na realizację od momentu złożenia zamówienia do jego wysyłki do klienta spadł średnio z 85 do 63 godzin. Oznacza to dla nas, że w coraz większym stopniu jesteśmy w stanie zapewnić, iż poszukiwany przez klienta towar mamy w magazynie i możemy go wysłać w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia lub nawet szybciej. Oceniamy, że dzięki odświeżeniu strony internetowej naszego sklepu internetowego oraz jej ulepszeniu dla użytkowników mobilnych znacząco poprawił się komfort korzystania z niej.” - dodaje Łukasz Golonka.
W roku obrotowym 2014/2015 Spółka osiągnęła przychody netto ze sprzedaży w wysokości 5.466 tys. zł i zanotowała ponad 6% wzrost w ujęciu rdr. Emitent wypracował w roku obrotowym 2015/2016 zysk na poziomie EBITDA w kwocie ponad 155 tys. zł.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki