Robinson Europe liczy na dynamiczny wzrost w nowym roku obrotowym
- Utworzono: wtorek, 26, marzec 2019 15:49
Spółka Robinson Europe S.A. bardzo dobrze rozpoczęła kolejny rok obrotowy 2018/2019 od istotnego wzrostu przychodów ze sprzedaży i chce utrzymać pozytywny trend w nadchodzących kwartałach. Emitent koncentruje się na umacnianiu pozycji w branży oraz stałej rozbudowie oferty handlowej.
W pierwszym kwartale roku obrotowego 2018/2019 Spółka zanotowała minimalną stratę netto w wysokości 11 tys. zł wobec 263 tys. zł straty netto w analogicznym okresie poprzedniego roku obrotowego oraz zwiększyła przychody netto ze sprzedaży o ponad 30% w ujęciu rdr. z 2.194 tys. zł do 2.866 tys. zł. Pierwszy kwartał każdego roku obrotowego to dla podmiotów działających w branży wędkarskiej najtrudniejszy okres, co wynika przede wszystkim z otoczenia rynkowego i warunków atmosferycznych, więc osiągnięcie neutralnego wyniku finansowego w tym kwartale przybliży Robinson Europe S.A. do zrealizowania założonych celów na cały rok obrotowy. Emitent prowadzi działania rozwojowe w obszarze budowania wizerunku marki i jej rozpoznawalności wśród Klientów, a także dopasowywaniu asortymentu znajdującego się w ofercie handlowej do zmieniających się preferencji i wymagań klientów. Zarząd Spółki jest zadowolony z wyników finansowych osiągniętych w 1 kw. roku obrotowego 2018/2019 i liczy, że przełożą się na one na dobry wynik w całym roku.
„Naszym głównym celem jest generowanie w pierwszym kwartale każdego roku obrotowego wyniku finansowego bez straty na wyniku netto. Ze względu na specyfikę branży i jej sezonowość jest to najtrudniejszy dla nas okres działalności. W tym roku zrealizowaliśmy postawione przed nami zadanie blisko w 100%. Na uwagę zasługuje wyraźny wzrost przychodów ze sprzedaży, który jest rezultatem prowadzonych działań marketingowych i handlowych oraz podejmowanych decyzji zarządczych. Wierzymy, że obrany kierunek rozwoju Spółki jest właściwy i dzięki wytężonej pracy Zarządu oraz całego zespołu będziemy mogli osiągać jeszcze lepsze wyniki finansowe.” - wyjaśnia Paweł Busz, Członek Zarządu Spółki Robinson Europe S.A.
Spółka bardzo dynamicznie umacnia swoją pozycję w branży wędkarskiej i odnotowuje wzrost sprzedaży zarówno na rynku krajowym, jak i w sprzedaży zagranicznej. Rynki zagraniczne pozwalają Emitentowi generować nieco mniejsze marże ze względu na ogromną konkurencję, ale zwiększają za to prestiż marki. W 1 kw. roku obrotowego 2018/2019 Robinson Europe S.A. zakończyła z sukcesem bardzo długie negocjacje z dystrybutorem w Portugalii i zrealizowała dla niego po raz pierwszy w historii dostawę. Każdy kolejny klient zagraniczny współpracujący ze Spółką i wprowadzający do sprzedaży jej towary pozwala budować mocniejszą pozycję marki na rynku europejskim.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni ze zwiększania sprzedaży na rynku polskim oraz w działalności eksportowej. Wejście na rynek portugalski to nasz kolejny sukces biznesowy, który przekłada się na coraz mocniejszą pozycję marki. Rynek wędkarski przeżywa obecnie bardzo dobry okres i chcemy dobrze wykorzystać jego potencjał umiejętnie dedykując asortyment pod sieci, sklepy ogólno-wędkarskie i sklepy specjalistyczne poprzez tworzenie tzw. „podbrandów” przeznaczonych do konkretnych metod połowu. Stawiamy także na wykorzystanie nowoczesnych technologii komunikacji przy docieraniu do kolejnych klientów.” - dodaje Busz.
Robinson Europe S.A. zakończyła rok obrotowy 2017/2018 zyskiem netto w wysokości 1.303 tys. zł przy przychodach netto ze sprzedaży w kwocie 15.202 tys. zł. Emitent utrzymał w ten sposób bardzo dobre wyniki finansowe osiągnięte w poprzednim roku obrotowym.
Akcjonariusze Spółki podejmą decyzję w sprawie wypłaty dywidendy z zysku wypracowanego w roku obrotowym 2017/2018 podczas ZWZA zwołanego na dzień 17.04.2019 r. Zgodnie z projektem Uchwał propozycja podziału zysku zakłada wypłatę dywidendy w wysokości 0,07 zł na akcję. Dzień dywidendy ma być ustalony na 05.07.2019 r., a jej wypłata ma nastąpić w dniu 11.07.2019 r. Rok temu Robinson Europe S.A. wypłaciła dywidendę w wysokości 0,08 zł na akcję i kontynuowała politykę dywidendową zakładającą coroczne dzielenie się wypracowanym zyskiem z Akcjonariuszami.
„Cieszę się, że również nasi partnerzy biznesowi z firmy Outdoorzy S.A. mieli całkiem udany poprzedni rok obrotowy. Śledząc na bieżąco wyniki i wydarzenia w firmie zarządzanej przez naszych kolegów mogę powiedzieć, że ich działania wydają się równie obiecujące i liczymy na bardzo dobry wynik w tym roku.” - zakończył Paweł Busz.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki