• NCIndex
  • NCIndex30
Wykres indexu
NEWCONNECT - NAJWIĘKSZE OBROTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY
  • STAN RYNKU:
  • OBROTY (w tys. zł):
  • WZROSTY:
  • SPADKI:
  • BEZ ZMIAN:

Stilo Energy publikuje wyniki

Stilo Energy S.A. opublikowała szacunkowe dane finansowe za I kwartał br. Wynika z nich, że w tym okresie Spółka zanotowała ok. 12,5 mln PLN przychodów ze sprzedaży (-39% r/r) oraz -3,5 mln PLN EBITDA. Zainteresowanie instalacjami PV, po chwilowej stagnacji, znów rośnie: w kwietniu liczba zamówień wzrosła o ponad 55% r/r.

 - W I kwartale roku zrealizowaliśmy montaże instalacji fotowoltaicznych o łącznej o mocy ok. 2,7 MW, co przełożyło się na blisko 12,5 mln PLN przychodów. W odniesieniu do poprzedniego roku zanotowaliśmy spadek przychodów, który jest związany z kilkoma czynnikami. W styczniu i w lutym przedłużająca się śnieżna i mroźna zima istotnie uniemożliwiła realizację montaży. W marcu miała miejsce kolejna fala zachorowań na covid-19 (tzw. „trzecia fala”), a wraz z nią kolejne obostrzenia rządowe. Te okoliczności spowodowały przesunięcie zaplanowanych realizacji na kolejne miesiące. W naszym przypadku jest to istotne, gdyż dany projekt rozliczany jest w całości dopiero po zakończeniu i odbiorze instalacji. Oznacza to, że część przychodów, które mieliśmy wypracować w I kwartale, zostanie rozliczona w II kwartale roku. Dodatkowo, rynek od początku roku wyczekiwał na ogłoszenie naboru wniosków w ramach programu Mój Prąd 3.0. W efekcie część decyzji inwestycyjnych naszych klientów została odłożona w czasie, co negatywnie wpłynęło na poziom kontraktacji w tym okresie. Sytuacja zaczęła się poprawiać w połowie marca. Przewidujemy, że ogłoszone na lipiec uruchomienie naboru wniosków będzie ten trend jeszcze wzmacniać. Już dziś potwierdza to rosnąca kontraktacja – liczba zawartych umów na koniec marca wzrosła blisko 20% r/r, a w kwietniu o ponad 55% r/r. Łączna liczba umów zawarta w 2021 jest już większa niż w analogicznym okresie 2020 roku i sytuacja dynamicznie się poprawia. Uwzględniając tę tendencję oraz w oparciu o aktualne dane dot. toczących się procesów sprzedaży, liczby leadów oraz umówionych spotkań z klientami, spodziewamy się lepszych wyników Spółki w kolejnych miesiącach – mówi Piotr Siudak, Prezes Zarządu Stilo Energy S.A.

Spółka szacuje, że marża I w I kwartale br. wyniosła ok. 41%, co oznacza, że jej poziom wobec roku poprzedniego był wyższy o 15%. Z uwagi na zmianę polityki cenowej oraz systemu rabatowego dla Klientów, Spółka spodziewa się obniżenia w II kwartale wartości tej marży.

- W I kwartale 2021 roku zintensyfikowaliśmy nakłady reklamowe (+125% r/r) w celu dywersyfikacji źródeł pozyskiwania klienta oraz optymalizacji poszczególnych kanałów. Biorąc pod uwagę inercję od momentu dokonania wydatku reklamowego do finalizacji umowy i wykonania montażu, istotna część wzrostu tych wydatków będzie profitować w nadchodzących miesiącach. Jeśli chodzi o szczegóły naszych działań, to poświęciliśmy dużo uwagi na poprawę serwisu online oraz analizę atrybucji prowadzonych kampanii reklamowych. Dopracowaliśmy ofertę cenową oraz stworzyliśmy atrakcyjne systemy zniżek dla naszych Klientów. Działania te z pewnością wpłyną na wysokość I marży w kolejnych kwartałach, ale spodziewamy się poprawy innych – korzystniejszych, parametrów lejka sprzedażowego. Jednocześnie, pracowaliśmy nad poszerzeniem oferty produktowej o pompy ciepła, które zostały wprowadzone do sprzedaży od maja tego roku i liczymy, że to pozytywnie wpłynie na wielkość koszyka sprzedażowego. Dobraliśmy sprawdzonych partnerów posiadających obecnie najlepsze rozwiązania technologiczne na rynku. Pracujemy także nad mocnym uatrakcyjnieniem oferty B2B, mamy kilka nowatorskich pomysłów w tym zakresie – mówi Aleksander Czarniecki, Członek Zarządu i Dyrektor Finansowy Stilo Energy S.A.

Stilo Energy S.A. zadebiutowała 21 kwietnia 2021 na rynku NewConnect. Debiut poprzedziła publiczna emisja akcji, z której Spółka pozyskała ponad 9 mln PLN. Środki zostały przeznaczone na dalszy wzrost skali działalności i zwiększenie udziału w rynku. Za jedną akcję Spółki inwestorzy płacili 43 PLN.

Zgodnie z najnowszym raportem Stowarzyszenia Branży Fotowoltaicznej Polska PV, łączna wartość krajowego rynku fotowoltaiki w 2020 r. wyniosła prawie 10 mld PLN. Oznacza to trzykrotny wzrost wartości w stosunku do roku 2019. W 2020 r. przyłączono ponad 321 tys. nowych mikroinstalacji PV o łącznej mocy 2 151 MW, z czego ponad 84% w ostatnim kwartale roku. Według stanu na 31.12.2020 w Polsce pracowało 466 167 mikroinstalacji fotowoltaicznych.

Redakcja

Reklama AEC

Reklama NEWWEB

Raporty

Suplementy na NewConnect
Paliwa na NewConnect
Paliwa na NewConnect

W ostatnich dekadach wiele ...

Restauracje na NewConnect
Restauracje na NewConnect

Na rynku NewConnect ...

Producenci gier na NewConnect
Producenci gier na NewConnect

Piętnaście czy dwadzieścia ...

FMCG na NewConnect
FMCG na NewConnect

Czym jest sektor FMCG? Ten ...

Recykling na NewConnect
Recykling na NewConnect

Szeroko pojęty recykling to ...

Nieruchomości na NewConnect
Nieruchomości na NewConnect

Sektor „nieruchomości” na ...

Więcej

Kontakt

  • Strona należy do spółki:
    Financial Markets Center Management Sp. z o.o. Nr KRS 0000237621
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Partnerzy

Księgarnia Maklerska.pl działa w ramach firmy Epilog. Istnieje w sieci od 1 maja 2007 roku. Zajmuje się sprzedażą książek przede wszystkim o inwestowaniu na giełdzie.