Grago po pierwszym półroczu 2022
- Utworzono: środa, 26, czerwiec 2024 13:54
Spółka DRAGO entertainment wypracowała prawie 4,2 mln zł przychodów netto ze sprzedaży w I półroczu br. To 8-krotny wzrost względem analogicznego okresu roku ubiegłego. Zysk netto od stycznia do czerwca br. wyniósł 0,66 mln zł, EBITDA liczyła 0,46 mln zł. W samym II kwartale przychody osiągnęły wartość ponad 1,9 mln zł vs 0,38 mln zł po II kwartale 2021 r. Wpływ na wypracowane wyniki miała sprzedaż bestsellerowej produkcji Gas Station Simulator. Pierwszy płatny dodatek do gry – Can Touch This – został wydany 25 maja br. Obecnie Studio szykuje się do jesiennych premier dwóch autorskich tytułów: Food Truck Simulator oraz Winter Survival. Jednocześnie spółka przygotowuje się do złożenia Prospektu Emisyjnego do KNF w związku z zamiarem przejścia z NewConnect na Główny Rynek GPW w Warszawie.
DRAGO entertainment kolejny okres z rzędu zamyka bardzo dobrymi wynikami finansowymi. W I półroczu br. spółka wypracowała przychody netto ze sprzedaży o wartości prawie 4,2 mln zł vs prawie 0,5 mln zł z analogicznego okresu roku ubiegłego. Zysk netto od stycznia do czerwca wyniósł 0,66 mln zł, a EBITDA liczyła 0,46 mln zł. W samym II kwartale br. studio wypracowało ponad 1,9 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co dało wzrost wyniku rr o ponad 400 proc. Wzrosty widać także na wyniku netto – zysk netto po II kwartale wzrósł rr o 438 proc.
- Z wielką satysfakcją informuję, że pierwsze półrocze tego roku zamykamy rekordowymi wynikami. Znaczący wpływ na to miała sprzedaż naszego flagowego projektu - Gas Station Simulator. Cieszę się, że zgodnie z założeniami, we wrześniu 2021 r., udało nam się stworzyć produkt o długim cyklu życia, który nie tylko szybko na siebie zarobił, ale i pozwolił nam osiągać stabilną kondycję finansową. Liczę na to, że konsekwentny rozwój uniwersum GSS, umożliwi utrzymać odpowiednią monetyzację gry i tym samym pozwoli nam dalej rosnąć – mówi Joanna Tynor, Prezes Zarządu w DRAGO entertainment.
Bestsellerowa produkcja Studia – Gas Station Simulator – w swojej podstawowej wersji zadebiutowała na PC w dniu 15 września 2021 r. Kilka miesięcy później, w maju 2022 r., w ręce graczy trafił pierwszy płatny dodatek do gry. Mowa o Gas Station Simulator: Can Touch This. DLC urozmaiciło rozrywkę o proces zarządzania zakupami, a także dało możliwość wyboru dekoracji oraz ułatwione czyszczenie i odmalowywanie pomieszczeń.
W raportowanym okresie - w czerwcu br. - DRAGO entertainment zawarło umowę z Epic Games z siedzibą w USA, dzięki której sprzedaż obecnych i przyszłych gier krakowskiej spółki realizowana będzie na platformie Epic Games Store.
Obecnie zespół przygotowuje się do premier 2 nowych tytułów, które zaplanowane są już na nadchodzącą jesień. Mowa m.in. o grze Food Truck Simulator, której debiut odbędzie się 14 września (10 sierpnia, ruszyły playtesty gry). Drugą produkcją jest Winter Survival, premiera gry we wczesnym dostępie zaplanowana jest na 27 października. – Ufam, że nasze nowe produkcje przypadną do gustu graczom równie szybko co nasz popularny symulator stacji benzynowej. Community wokół tych gier jest coraz większe, a opinie są w dużej mierze bardzo pozytywne. To dobry prognostyk, który mam nadzieję pozytywnie przełoży się także na nasze przyszłe wyniki finansowe – dodaje Joanna Tynor.
Wśród tegorocznych kamieni milowych spółki znajduje się również złożenie do KNF Prospektu Emisyjnego, w związku z planowanym przejściem z NewConnect na Główny Rynek GPW w Warszawie. – Aktualnie finalizujemy prace nad dokumentem. Liczymy, że uda nam się go złożyć do Komisji Nadzoru Finansowego w ciągu najbliższych kilku tygodni. – mówi Joanna Tynor. – Czujemy się gotowi na ten krok. – dodaje.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki