Ruszamy na podbój Ukrainy i Niemiec - wywiad z Sergio Castillo, prezesem spółki NMV
- Utworzono: czwartek, 19, lipiec 2012 08:04
Zapraszamy do lektury wywiadu z prezesem Grupy NMV, p. Sergio Castillo.
Czym zajmuje się Grupa NMV?
W dużym skrócie zajmujemy się tworzeniem i prowadzeniem sieci salonów No+vello, specjalizujących się głównie w fotodepilacji i fotoodmładzania oraz punktów wybielania zębów Whitening Point. Marka No+vello w Polsce obecna jest od 2010 r. i do tej pory rozwijana była poprzez spółkę NMV Polska sp. z o.o., która posiada prawo tzw. masterfranczyzy dla Polski, tj. organizowania własnej sieci franczyzowej salonów konceptu No+vello. W 2011 r., będąc liderem usług fotodepilacji w Polsce, zdecydowaliśmy się na kolejny krok – poszerzenie zakresu działalności o prowadzenie punktów wybielania zębów oraz ekspansję zagraniczną. W tym celu powołana została spółka NMV SA, która przez spółki zależne kontynuuje dotychczasową działalność w Polsce oraz realizuje plany ekspansji zagranicznej, w Niemczech i na Ukrainie.
Kto jest właścicielem marki No+vello? Czy jest on głównym akcjonariuszem spółki NMV?
Właścicielem konceptu jest zarejestrowana w Hiszpanii, a działająca w Europie , krajach Ameryki Północnej i Południowej firma Nomasvello S.L. To obecnie jedna z najdynamiczniej rozwijających się sieci salonów piękności na świecie. Obecnie pod marką No+vello działa ponad 1,3 tys. salonów. Nomasvello S.L. nie jest akcjonariuszem NMV SA, obecnymi właścicielami tej spółki, pośrednio i bezpośrednio, są trzy osoby fizyczne.
Skąd pomysł na wejście na NewConnect?
W 2011 r. zapadła decyzja o pozyskaniu środków na realizację strategii rozwoju firmy z rynku kapitałowego. Początkowo postawiliśmy na emisję obligacji, jednak z rozmów z inwestorami prowadzonymi przy tej okazji wynikało jasno, że są oni zdecydowanie bardziej zainteresowani bezpośrednią inwestycją w spółkę, widząc w tym szansę na nieporównywalnie wyższe zyski. Zdecydowaliśmy się podążyć w tym kierunku. Zakładamy, że na NewConnect zadebiutujemy na przełomie III i IV kwartału.
Ile pieniędzy chcecie pozyskać od nowych inwestorów?
Od 3 do 6 mln zł. Środki te przeznaczymy głównie na sfinansowanie ekspansji zagranicą, jak również otwieranie własnych salonów. Obecnie pod marką No+vello i Whitening Point działa w Polsce ponad 90 salonów franczyzowych. W obu segmentach jesteśmy największym graczem na polskim rynku. Nasz plan zakłada potrojenie, w ciągu dwóch lat, liczby salonów w obu sieciach. Ważnym elementem strategii, z punktu widzenia wyników finansowych NMV, jest zamiar rozwoju własnych placówek obu marek. W ciągu dwóch lat zamierzamy uruchomić 10 własnych salonów w Polsce, oraz po 15 w Niemczech i na Ukrainie. W Kijowie uruchomiliśmy już pierwszy salon No+vello.
Ukraina m.in. ze względu na niestabilną sytuację polityczną nie jest łatwym krajem do prowadzenia biznesu.
Na Ukrainie będziemy rozwijać się we współpracy z firmą Sport Life, właścicielem największej sieci klubów fitness w tym kraju. Sport Life jest akcjonariuszem NMV Ukraine, ukraińskiej spółki zależnej NMV, powołanej do ekspansji na tym rynku. Otwierając salony No+vello i Whitening Point w centrach fitness sieci Sport Life, wykorzystując tym samym infrastrukturę i bazę klientów naszego partnera będziemy mogli szybko zaistnieć w najważniejszych regionach Ukrainy.
Z informacji publicznych wynika, że udziałowcem Whitening Point jest kontrolowana przez Piotra Wiśniewskiego firma inwestycyjna W Investments, akcjonariusz wielu notowanych już na NewConnect spółek. Czy W Investments pojawi się również w akcjonariacie NMV?
Obok współpracy przy rozwoju sieci Whitening Point W Investments wspiera NMV w procesie pozyskiwania kapitału na rozwój Grupy. Nie wykluczam, że owocem naszej dotychczasowej współpracy będzie inwestycja W Investments w naszą spółkę.
Ile środków spółka pozyskała z emisji obligacji i na co zostały one przeznaczone ?
Z grudniowej emisji pozyskaliśmy 1,6 mln zł. Środki te zostały przeznaczone m.in. na rozwój sieci Whitening Point.
Czy obligacje NMV zostaną wprowadzone na Catalyst?
Tak. Debiut obligacji na Catalyst powinien nastąpić najpóźniej po wakacjach.
Na rynku nie brak salonów urody specjalizujących się w fotodepilacji czy wybielaniu zębów. Co wyróżnia No+vello i Whitening Point?
Niewątpliwym atutem, obok gwarancji wysokiej jakości usług, są nasze niewygórowane ceny, szczególnie w obszarze fotodepilacji. Gdy pojawiliśmy się na rynku polskim, byliśmy nawet kilkakrotnie tańsi od konkurentów świadczących usługi na tym samym poziomie, a to za zasługą innowacyjnej technologii stosowanej w salonach No+vello.
Salony No+vello można spotkać niemal we wszystkich dużych miastach Polski. Czy w przyszłości zamierzacie trzymać się metropolii, czy może myślicie o otwieraniu salonów w mniejszych miastach?
Obecnie NMV w swoim rozwoju skupia się na miastach o liczbie mieszkańców przekraczających 60 tys., z oczywistych względów priorytetowo traktując największe rynki. Nie oznacza to jednak, że nie dostrzegamy potencjału tkwiącego w średnich i mniejszych miejscowościach, wręcz przeciwnie, dla tych rynków stworzona została specjalna oferta franczyzy, No+vello Point, ze zmienioną specyfikacją salonów, niższymi cenami. Nie ukrywam, że duże nadzieje wiążemy w popularyzacją marki No+vello w mniejszych miejscowościach.
Jakim wynikiem finansowym NMV SA zamknęło 2011 r.?
NMV SA zostało powołane jesienią 2011 r., stąd dla oceny atrakcyjności naszego modelu biznesowego należałoby przeanalizować wyniki spółki NMV Polska sp. z o.o., prowadzącej sieć salonów No+vello. Spółka ta miała w 2011 r. niemal 6,3 mln zł przychodów i 1,15 mln zł zysku netto.
Czy 20 proc. marża jest do utrzymania?
Zdecydowanie tak, oczekujemy podobnej rentowności w kolejnych latach, uwzględniając oczywiście okresowe wahania marż netto związane m.in. ze zwiększonymi wydatkami związanymi z ekspansją zagranicą.
Jakim wynikiem Grupa NMV powinna zamknąć 2012 r.?
Nie publikujemy prognoz wyników, tym niemniej już w tym roku spodziewamy się korzystnego wpływu realizacji strategii rozwoju grupy na jej wyniki.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki