Duże zmiany w Guardier S.A.
- Utworzono: wtorek, 24, lipiec 2012 11:41
Nie minęły jeszcze 3 miesiące od debiutu Spółki Guardier na „małym parkiecie”, a już zadecydowano o ogromnych dla Emitenta zmianach.
W dniu wczorajszym (tj. 23 lipca 2012 r.) odbyło się prawdopodobnie ostatnie Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Spółki Guardier S.A pod starą nazwą. NWZA jednogłośnie przyjęło bowiem uchwałę dotyczącą zmiany nazwy z Guardier S.A., na Apollo Capital S.A. Nowa nazwa pociągnie za sobą zmianę profilu działalności Emitenta, o czym traktowała kolejna uchwała. Do tej pory działalność Emitenta była skoncentrowana głównie na tworzeniu oprogramowania dedykowanego komputerom oraz urządzeniom mobilnym. W dokumencie informacyjnym Emitent przedstawił swoją strategię rozwoju, którą miało być sukcesywne zdobywanie nowych użytkowników oferowanych przez Guardier S.A. rozwiązań IT oraz spełnianie potrzeb nawet najbardziej wymagających klientów. Po zmianach działalność miałaby opierać się m.in. na: doradztwie w zakresie działalności gospodarczej, hostingu, leasingach finansowych czy wynajmie i dzierżawie nieruchomości oraz maszyn.
Całkowitej zmianie uległy także składy organów Spółki. NWZA odwołało pięciu członków rady nadzorczej i na ich miejsce powołało nowych, po czym nowa rada nadzorcza powołała nowe osoby na stanowiska prezesa i wiceprezesa zarządu.
Kolejną ważną decyzją było podwyższenie kapitału o nie więcej niż 1,835 mln zł w drodze emisji 18.350.000 akcji zwykłych na okaziciela serii C o wartości nominalnej 10 gr. Do podwyższenia ma dojść w ramach subskrypcji prywatnej. NWZA wyraziło także zgodę na dematerializację papierów i ubieganie się o wprowadzenie ich na NewConnect. Dotychczasowi akcjonariusze zostali pozbawieni prawa poboru, co Zarząd motywuje koniecznością pozyskania środków niezbędnych do zmiany profilu działalności Spółki oraz jej rozwoju.
2011 rok Emitent zamknął ze stratą netto na poziomie prawie 150 tys. zł, przy niespełna 30 tys. przychodów ze sprzedaży. W sprawozdaniu finansowym Zarząd zapowiedział na 2012 rok przeprowadzenie działań mających na celu zwiększenie sprzedaży oraz rozpoznawalności marki na rynku amerykańskim.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki