Majstersztyk na NewConnect
- Utworzono: wtorek, 31, lipiec 2012 13:58
Okazuje się, że na NewConnect nadal można znaleźć interesujące spółki. Jakie? Tego dowiesz się z naszego artykułu.
Star Fitness S.A.
Spółka Star Fitness S.A. zadebiutowała na rynku NewConnect 20 grudnia 2011 roku i zajmuje się dystrybucją sprzętu używanego do wyposażenia siłowni i klubów fitness pod marką Star Trac. W ofercie Star Fitness znajdują się również programy treningowe, do których firma sprzedaje licencję oraz kompleksowe szkolenia i wsparcie marketingowe.
Wyniki za ubiegły rok prezentują się zachęcająco. Wzrost przychodów ze sprzedaży o około 1,5 mln zł do wartości 4,29 mln zł wskazuje na zwiększone zainteresowanie produktami spółki. Poprawie uległ również wynik finansowy, który za 2011 rok wyniósł ponad 210 tys. zł, wobec straty w roku poprzednim. Spółka zdecydowała się również na opublikowanie prognoz wyników finansowych i nowej strategii rozwoju. Wedle przewidywań, kolejne lata przynieść mają wzrost przychodów i zysku netto, co powinno przełożyć się również na wzrost kursu akcji w przyszłości. Emitent realizuje przyjętą strategię rozszerzania asortymentu produktów i usług oraz rozszerzania kanałów dystrybucji.
Spółka wypłaciła w 2011 roku dywidendę w wysokości 10 groszy na akcję.
Przychody ze sprzedaży w 2010: 2,79 mln zł.
Przychody ze sprzedaży w 2011: 4,29 mln zł.
Zysk/strata netto w 2010: - 84 tys. zł.
Zysk netto w 2011: 210 tys. zł.
Grodno S.A.
Grodno S.A. to ogólnopolska sieć hurtowni oraz sklepów elektrotechnicznych i oświetleniowych. Spółka ta znajduje się na NewConnect od połowy kwietnia ubiegłego roku. Emitent nie opublikował jeszcze raportu za 2011 rok, ponieważ w jego wypadku rok obrotowy toczy się od 1 kwietnia do 31 marca. Wedle harmonogramu raport roczny Grodno S.A. poznamy 12 września br.
Narastająco po czterech kwartałach zapowiada się, iż będzie to kolejny udany rok dla Spółki. Przychody za te okresy sięgnęły ponad 182 mln zł i jest to 40 proc. wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Sam IV kw. był rekordowym pod względem wartości przychodów ze sprzedaży. O 10 proc. poprawie uległa również wartość zysku netto, który narastająco sięga 4,6 mln zł. Na kolejny rok przewidywany jest wzrost wartości przychodów ze sprzedaży do wartości 190 mln zł przy jednoczesnym utrzymaniu tego samego poziomu zysku netto.
Spółka uruchomiła nowoczesny i zintegrowany system informatyczny klasy ERP, częściowo sfinansowany ze środków unijnych. W założeniu Spółki przełożyć ma się to na obniżenie kosztów działalności i wzrost wyniku finansowego.
Uwagę zwraca postępujący rozwój punktów handlowych oraz wzrost sprzedaży innowacyjnych produktów oświetleniowych typu LED, co może w przyszłości wspierać wyniki finansowe i pomagać kursowi akcji.
Przychody ze sprzedaży w roku obrotowym 2010/2011: 130,4 mln zł.
Przychody ze sprzedaży w roku obrotowym 2009/2010: 100 mln zł.
Zysk netto w roku obrotowym 2010/2011: 4,18 mln zł.
Zysk netto w roku obrotowym 2009/2010: 2,78 mln zł.
Internet Media Services S.A.
Spółka to wyspecjalizowany dostawca usług z zakresu marketingu sensorycznego w miejscu sprzedaży. W jej wynikach widać znaczną poprawę. Przy ponad 12 mln zł straty w roku 2010, ubiegły rok zakończony został zyskiem netto w wysokości niemal 2 mln zł,. O 2,5 mln zł urosła wartość przychodów ze sprzedaży. Początek bieżącego roku również wykazuje na dobrą sytuację finansową Spółki. Pomimo nieco niższego zysku netto niż w analogicznym kwartale roku ubiegłego, to wzrostowi o 8 proc. uległa wartość przychodów ze sprzedaży. Jak Spółka tłumaczyła w raporcie było to wynikiem wzrostu świadczonych usług Digital Signage, przychodów z abonamentów audio i video oraz usług aromamarketingu.
Usługi spółki są widoczne w wielu sieciach handlowych, takich jak Tesco, Carrefour, Alma czy Real. Niedawno Spółka poinformowała rynek o podpisaniu współpracy z Radiowym Doradztwem Reklamowym, czyli spółką z Grupy Radiowej Agory. Wcześniej usługi z zakresu aromamarketingu wkroczyły do sieci supermarketów EKO Holding.
Jeżeli emitent nadal będzie utrzymywał taki poziom dynamiki rozwoju, warto będzie mieć tę spółkę w swoim portfelu.
Przychody ze sprzedaży w roku 2010 (jednostkowe): 20,66 mln zł.
Przychody ze sprzedaży w roku 2011 (jednostkowe): 23,1 mln zł.
Zysk/strata netto w 2010 roku (jednostkowy): - 12,79 mln zł.
Zysk netto w 2011 roku (jednostkowy): 1,88 mln zł.
Onico S.A.
Spółka uczestniczy w łańcuchu dostaw pomiędzy producentem gazu (krajowym lub zagranicznym), ewentualnie innym pośrednikiem posiadającym ugruntowaną pozycję w danym regionie a odbiorcą produktu (będącym importerem), który posiada rozbudowaną sieć dystrybucyjną. Surowiec dostarczany jest drogą kolejową oraz transportem drogowym. ONICO S.A. planuje wejść także w handel LPG drogą morską.
Dynamiczny rozwój Spółki pozwolił na podwyższenie prognoz wyników finansowych na 2011 rok. Emitent wypracował w tym okresie ponad 101 mln zł przychodów ze sprzedaży i zamknął rok z ponad 8 mln zł zysku netto. Odczyty za I kwartał br. również ukazują bardzo dobre wyniki. W porównaniu do 15,3 tys. zł straty w I kwartale 2011 r., pierwsze trzy miesiące tego roku Onico S.A. zamknął z zyskiem na poziomie 1,68 mln zł, przy ponad 47 mln zł przychodów ze sprzedaży (niemal 10-krotny wzrost w ujęciu r/r). Spółka zawarła umowy kredytowe na łączną sumę ponad 15 mln zł oraz zawarła kolejne porozumienia na dostawę biopaliw (co znalazło swoje odzwierciedlenie w wartości przychodów). Zdaniem Zarządu prognozowane wyniki na 2012 rok, czyli m.in. wypracowanie zysku netto na poziomie 11,7 mln zł jest realne. Z uwagi na tak dynamiczny rozwój Emitenta jest to z pewnością interesująca Spółka.
Przychody ze sprzedaży w 2010: 34,3 mln zł.
Przychody ze sprzedaży w 2011: 101 mln zł.
Zysk/strata netto w 2010: 373 tys. zł.
Zysk netto w 2011: 8 mln zł.
Telestrada S.A.
Emitent jest operatorem telekomunikacyjnym działającym na rynku usług biznesowych i domowych. Zapewnia pełen zestaw usług „pierwotnych“ – przeniesienie abonamentu telefonicznego z TPSA bez zmiany numeru, dostęp do Internetu w technologii aDSL, tańsze połączenia telefoniczne oraz ofertę usług inteligentnych.
Telestrada S.A. pod koniec pierwszego półrocza 2011 roku pozyskała dwie znaczące sieci sprzedaży bezpośredniej, co zaowocowało znacznym zwiększeniem liczby abonentów. Zdaniem Prezesa trend ten jest kontynuowany również w roku bieżącym. Emitent, jako spółka matka zwiększyła liczbę bezpośrednich klientów z 12,4 tys. do ponad 21 tys. Na bieżący rok planowany jest dalszy rozwój organiczny oraz ambitny cel, zwiększenia liczby klientów o co najmniej 12 tys. W lipcu WZA postanowiło również m.in. o połączeniu Telestrady z Multimo Sp. z o.o. oraz Tele24 Sp. z o.o. Działania Zarządu widać również po uzyskanych wynikach. Ponad 3 mln zł wzrostu wartości przychodów ze sprzedaży (do 13,5 mln zł) i 2,82 mln zł jednostkowego zysku netto jest wynikiem lepszym niż w roku poprzednim. Progres widoczny jest także w wynikach za I kwartał, w którym udało się wypracować ponad 4,6 mln zł przychodów ze sprzedaży i zamknąć pierwsze trzy miesiące z niemal 0,5 mln zł zysku netto. Spółka również nadal aktywnie inwestuje w dalsze zwiększanie bazy klientów, więc z pewnością warto z uwagą śledzić jej dalsze poczynania.
Przychody ze sprzedaży w roku 2010 (jednostkowe): 10,41 mln zł.
Przychody ze sprzedaży w roku 2011 (jednostkowe): 13,51 mln zł.
Zysk/strata netto w 2010 roku (jednostkowy): 1,73 mln zł.
Zysk netto w 2011 roku (jednostkowy): 2,82 mln zł.
ZWG S.A.
Spółka specjalizuje się w produkcji wyrobów z gumy trudnościeralnej stosowanych tam, gdzie następuje szybkie niszczenie elementów metalowych wykonanych ze stali. Głównymi jej odbiorcami są spółki z branży surowcowej i energetycznej, przede wszystkim KGHM, a także JSW, Kompania Węglowa i Południowy Koncern Węglowy.
Emitent znajduje się w fazie dosyć dynamicznego rozwoju. W połowie lipca Spółka poinformowała o wpisie projektu budowy innowacyjnej linii produkcyjnej do wytwarzania nowych wysokomarżowych produktów na listę projektów zatwierdzonych do dofinansowania oraz wcześniej o podpisaniu umowy o wartości ponad 1,6 mln zł z Agencją Rozwoju Regionalnego „ARLEG”. ZWG przekaże do Spółki potencjał własnego biura konstrukcyjnego i laboratorium. Podmiot stanowić będzie dla ZWG Centrum Badawczo-Rozwojowe pracujące na potrzeby właściciela i firm zewnętrznych. Wzmocnieniu podlegać będzie sfera projektowa (projektowanie 3D) oraz wykonawcza narzędzi dla nowych innowacyjnych produktów. Dzięki realizacji wspomnianej umowy, zwiększać się będzie sprzedaż nowych, wysokomarżowych produktów Emitenta. W marcu podpisana została umowa z Przedsiębiorstwem Handlowo-Produkcyjnym "Mercus" Sp. z o.o. o wartości około 10,85 mln zł. Wedle niej do 31 grudnia przyszłego roku ZWG zobowiązane jest do zrealizowania dostaw części gumowych i gumowo-metalowych do maszyn w Oddziałach ZWR KGHM Polska Miedź S.A.
Na ten rok planowane jest również wprowadzenie nowego produktu – prototypu młyna elektromagnetycznego, co pozwolić ma na znaczne zmniejszenie poziomu zużycia energii.
Wyniki Spółki pokazują dobrą sytuację przedsiębiorstwa. W 2011 roku Spółka odnotowała 14,3 mln zł przychodów ze sprzedaży, co jest wynikiem o niemal 5 mln zł lepszym niż w roku poprzednim, zamknęła go natomiast z 2 mln zł zysku netto (przy 254 tys. zł w roku 2010). Wyniki za pierwsze trzy miesiące bieżącego roku pokazują, że Spółka nie zwalnia tempa. Wzrost przychodów ze sprzedaży do 3,8 mln zł i ponad dwukrotnie wyższy zysk netto niż analogiczny wynik w I kw. 2011 roku to wyniki dobrze rokujące na przyszłość. Jak informuje Zarząd wzrost skali sprzedaży możliwy był właśnie dzięki stosowaniu innowacyjnych technologii oraz stałemu rozwojowi produktów przez własny dział B+R – Ośrodek Badawczo Rozwojowy/ Centrum Innowacji.
Przychody ze sprzedaży w roku 2011: 14,3 mln zł.
Przychody ze sprzedaży w roku 2010: 9,35 mln zł.
Zysk/strata netto w roku 2011: 2,018 mln zł.
Zysk/strata netto w roku 2010: 254,7 tys. zł.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki