Rozwiązania, o których się nie śniło...
- Utworzono: czwartek, 20, wrzesień 2012 13:18
Codemedia S.A. to agencja mediowa, która oferuje usługi w takich obszarach jak „social media”, „mobile marketing” czy „performance marketing”. Z usług firmy korzystały m.in. Tesco, Plus GSM, Citibank Handlowy, Liberty Direct, Pizza Hut czy Leroy Merlin. Dla tych (i wielu innych) klientów Codemedia prowadziła programy promocji sprzedaży, e-mail marketing, organizację reklamy mobilnej czy reklamy w mediach społecznościowych. Spółka Codemedia zadebiutowała na NewConnect w lutym roku 2011. Na swojej stronie internetowej zapewnia, że „przychodzi z rozwiązaniami, o których nikomu się wcześniej nie śniło”.
W drugim kwartale roku 2012 przychody spółki ze sprzedaży wyniosły 12,67 mln zł, zysk na sprzedaży sięgnął niemal 778 tys. zł, zaś zysk netto to 541 tys. zł. Odpowiednie wyniki dla całego pierwszego półrocza bieżącego roku to 22,89 mln zł przychodów, 2,27 mln zł zysku na sprzedaży i 1,74 mln zł zysku netto. Wszystkie te wartości są zdecydowanie wyższe niż analogiczne dla roku 2011, co z pewnością dobrze świadczy o rozwoju przedsiębiorstwa. Co więcej, w ciągu roku (pomiędzy 30 czerwca roku 2011 a tym samym dniem roku 2012) znacząco wzrosły też środki pieniężne posiadane przez spółkę – z 1,228 mln zł do 2,148 mln zł. Niestety, poziom zobowiązań krótkoterminowych notowany w połowie tego roku był ponad 4 razy wyższy niż rok wcześniej i wynosił 10,883 mln zł (co prawda kapitał własny Codemedia opiewa na znacznie większą kwotę, a mianowicie na 19,767 mln zł). Dodajmy, że w całym roku 2011 przychody spółki przekroczyły kwotę 22,471 mln zł, a zysk netto wyniósł 2,701 mln zł. Warto zauważyć, że prawie 80 proc. tej kwoty zostało później przeznaczone na wypłatę dywidendy.
17 września 2012 roku w Warszawie obradowało Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie spółki. Było ono w przeważającej mierze poświęcone sprawom przejętej spółki Mediasense Sp. z o.o. Zaznaczmy, że w grudniu 2011 roku działalność operacyjna Mediasense została przejęta przez Codemedia S.A. (w wyniku połączenia się obu przedsiębiorstw). Zgromadzenie zatwierdziło sprawozdanie finansowe Mediasense za rok 2011, które zamyka się zyskiem rocznym w kwocie 62,23 tys. zł. Zysk ten przeznaczono w całości na kapitał zapasowy Codemedia S.A. Prezesowi Mediasense, p. Piotrowi Bieńko, udzielono absolutorium za rok 2011.
Zgromadzenie wprowadziło także pewne zmiany w statucie spółki Codemedia S.A. Otóż w wersji, którą publikowano np. w dokumencie informacyjnym, wysokość kapitału docelowego określona została jako 25 tys. zł. Teraz będzie to 50 tys. zł. Co ciekawe, w nowej wersji statutu nie ma już następującego fragmentu: „Upoważnienie Zarządu do podwyższenia kapitału zakładowego może zostad udzielone na kolejne okresy, nie dłuższe jednak niż trzy lata. Udzielenie upoważnienia wymaga zmiany Statutu”.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki