Silnik sprawdzi, czym się interesujesz
- Utworzono: piątek, 21, wrzesień 2012 09:45
Cloud Technologies S.A., spółka z branży informatycznej, notowana na NewConnect od maja tego roku, przedstawiła raport dotyczący skuteczności tzw. silnika behawioralnego, który jest jednym z jej głównych produktów. Silnik ten to narzędzie służące do tworzenia profili zainteresowań internautów przeglądających strony. Dzięki wykorzystaniu takiego silnika firma emitująca reklamy może lepiej utrafić w zainteresowania potencjalnych klientów, co spowoduje że reklama będzie bardziej skuteczna, a poza tym mniej irytująca dla odbiorcy.
Spółka podkreśla, że silnik jest bezpieczny dla osób odwiedzających strony internetowe, ponieważ „używa wyłącznie plików cookies” i „nie gromadzi żadnych informacji, które miałby cechy właściwe dla danych osobowych”. Aby zacząć stosować silnik, należy po prostu wdrożyć na swojej stronie odpowiedni kod inicjujący, który można pobrać z witryny poświęconej produktowi.
W opublikowanym raporcie czytamy, że wiedza wynikająca zdobyta dzięki „behavioral engine” może zostać wykorzystana do kampanii reklamowych w internecie, e-commerce, e-mail marketingu oraz e-usług. Projekt został udostępniony do użytku komercyjnego w II kwartale roku 2012. W sprawozdaniu z testów czytamy, że „reklamy były emitowane użytkownikom zaklasyfikowanym do wybranych grup zainteresowań, jak również grupie kontrolnej, prezentującej profil przeciętnego internauty dla danej witryny internetowej”. Skuteczność mierzona była wskaźnikiem CTR (Clickthrough Rate). Zarząd pisze w komentarzu, że „zastosowanie silnika behawioralnego umożliwiło podniesienie współczynnika CTR dla kampanii reklamowych o 50 – 100%”. Podkreśla się też, że silnik umożliwia precyzyjniejsze określenie profili zainteresowań – aż do poziomu słów kluczowych (a nie tylko ogólnych grup zainteresowań).
Cloud Technologies S.A. należy do grupy kapitałowej zarządzanej przez Tro Media S.A. Oprócz "behavioral engine" Spółka oferuje także narzędzia do dzielenia się zdjęciami w internecie, do zakładania for internetowych oraz korzystania z treści anglojęzycznych w sieci. W drugim kwartale 2012 roku przychody firmy ze sprzedaży wyniosły 282 tys. zł, co po dodaniu wyniku z pierwszego kwartału daje prawie 999 tys. zł przychodów półrocznych. W ciągu sześciu miesięcy tego roku firma poniosła niewielką stratę netto w wysokości 1551,86 zł. W komentarzu czytamy, że wypracowane przychody półroczne są zgodne z oczekiwaniami zarządu, a spółka (w znacznym stopniu korzystając przy tym z bieżących przychodów) kontynuuje działalność inwestycyjną.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki