Paparazzi bez lokalu we Wrocławiu?
- Utworzono: piątek, 21, wrzesień 2012 11:10
Spółka Emporium S.A. zajmuje się przede wszystkim zarządzaniem siecią koktajl-barów pod marką Paparazzi. Sądząc po wynikach za pierwsze półrocze i najnowszym komunikacie bieżącym, nie jest to sztuka łatwa.
Wczoraj po sesji Emporium S.A. poinformowała o wypowiedzeniu umowy najmu lokalu we Wrocławiu do dnia 30 września br. W tej nieruchomości działał właśnie koktajl-bar „Paparazzi”. Jak informuje zarząd, obecnie prowadzone są negocjacje z właścicielem lokalu, bowiem nie wiadomo, jakie jest uzasadnienie jego decyzji. Pewne jest jednak, że odbije się ona na i tak na już nie najlepszych wynikach Emitenta. „Informację podano, ponieważ wypowiedzenie umowy może mieć istotny wpływ na wyniki, sytuację finansową i ekonomiczną Emitenta” – brzmi treść komunikatu. Co gorsza, jeżeli negocjacje z wynajmującym nieruchomość nie zakończą się powodzeniem, Spółka będzie musiała przerwać swoją działalność operacyjną we Wrocławiu - i to już z początkiem października.
Trudno oszacować, jaki dokładnie wpływ to zdarzenie mogłoby mieć na wyniki Emitenta. W opublikowanym raporcie za drugi kwartał i tym samym za pierwsze półrocze, Spółka wykazała 518 tys. zł narastającej jednostkowej straty i ponad 762 tys. zł skonsolidowanego ujemnego wyniku netto (wobec 973 tys. zł straty rok wcześniej), przy tym w okresie od stycznia do czerwca Grupa wypracowała 4,25 mln zł przychodów (spadek o około 400 tys. zł r/r). Znacznie stopniały również środki i inne aktywa pieniężne - z 461,6 tys. zł na koniec czerwca ubiegłego roku do 86 tys. zł na koniec bieżącego półrocza. Spółka odnotowała także ujemne kapitały własne.
Sytuacja dotycząca lokalu we Wrocławiu nie jest pierwszą tego typu w tym roku. Zarząd, komentując osiągnięte wyniki, zwrócił uwagę, iż spadek przychodów wynikał głównie z rozwiązanej w styczniu umowy najmu koktajl-baru w Krakowie, do czego przyczyniły się przede wszystkim generowane przez ten punkt duże straty. Wynikały one również ze spadku sprzedaży oraz redukcji stanowisk w Grupie i związanymi z nią kosztami odpraw dla pracowników.
Co teraz? Pozostaje jedynie czekać na wynik negocjacji władz Spółki z właścicielem lokalu. Jeżeli nie okażą się one pomyślne, wówczas Emitent z Warszawy może mieć spore problemy.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki