FMCG na NewConnect
- Utworzono: wtorek, 09, lipiec 2013 13:09
Czym jest sektor FMCG? Ten czteroliterowy skrót rozwija się jako „fast-moving consumer goods”, to znaczy produkty szybko rotujące, szybko zbywalne. Brzmi to dość tajemniczo, ale w rzeczywistości chodzi o większość z tego, co możemy nabyć w sklepie spożywczym, supermarkecie czy osiedlowym „samie”. Mowa tu o artykułach spożywczych, środkach czystości, papierosach czy alkoholu. Są to więc bardzo różne produkty i towary, wspólną ich cechą jest jednak to, że sprzedawane są w dużych ilościach i z dużą częstością (wszak niektóre z nich kupujemy codziennie), zazwyczaj przy niewielkiej marży. Znane światowe przedsiębiorstwa, które zalicza się do segmentu FMCG, to np. Pepsi, Jeronimo Martins (właściciel Biedronki), Mars Inc., Carlsberg, Nestlé czy Gillette. Widać więc, że są to m.in. producenci słodyczy, piwa, napojów chłodzących czy maszynek do golenia.