Relacja z 36 spotkania IPO Day
- Utworzono: czwartek, 24, luty 2011 12:38
23 lutego odbyła się kolejna edycja IPO Day, organizowana przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych. Spotkanie przeprowadzono w siedzibie głównej Giełdy Papierów Wartościowych w sali notowań NewConnect.
Pierwsza ze spółek, Benefit Systems dostarcza rozwiązania w zakresie pozapłacowych świadczeń wynagrodzenia dla pracowników. Głównym źródłem dochodu spółki (95%) jest oferowany przez nią produkt – karta multisport, która umożliwia wejście na 2660 obiektów sportowych w całym kraju. Założeniem działalności spółki, jak mówi jej prezes James Van Bergh to współpraca a nie konkurencja z firmami zajmującymi się prowadzeniem obiektów sportowych. Spółka pod koniec 2010 roku złożyła do KNF prospekt emisyjny i obecnie czeka na jego zatwierdzenie. Debiut na głównym parkiecie planowany jest na pierwszą połowę 2011 roku, a wartość emisji jak podaje spółka ma wynieść kilkadziesiąt milionów złotych.
Uzyskane z emisji fundusze spółka chce przeznaczyć na inwestycje w nowe technologie, tu przede wszystkim dokończenie projektu infrastrukturalnego. Rozszerzenie działalności na nowe segmenty jak: kultura, turystyka zdrowie, oraz kontynuacja dotychczasowej aktywności biznesowej w Czechach.
Drugą z prezentowanych spółek Enel Med., to firma świadcząca kompleksową prywatną opiekę medyczną. Debiut na rynku głównym spółka planuje na I półrocze 2011 roku. Z uwagi na udany debiut Polmedu, spółki o podobnym profilu oferta Enel Medu wydaje się być interesująca. Prezes spółki Adam Radzikowski, który po debiucie chce zachować pakiet kontrolny akcji mówił, że jego celem jest dokapitalizowanie spółki kwotą 30-40 mln dzięki czemu spółka: „nie przegapi odpowiedniego momentu dla rozwoju”. Uzyskane z emisji środki chce przeznaczyć na rozwój kolejnych placówek, budowę drugiego szpitala w Warszawie przy al. Solidarności, oraz zakup specjalistycznych urządzeń do diagnostyki obrazowej i radiologii.
Obecnie spółka ma jeden szpital, na Zaciszu w Warszawie, 10 własnych przychodni i ok. 400 placówek medycznych w całej Polsce, a także ponad 20 placówek diagnostycznych. Pod opieką Enel-Medu znajduje się ok. 83 tys. abonamentowych pacjentów korporacyjnych i ok. 1.000 firm. Łącznie z usług Enel-medu korzysta ponad 300 tys. Pacjentów.
Ostatnią z prezentowanych firm, tym razem zamierzająca debiut na rynku New Connect była półka Genomed. Jest to firma o profilu biotechnologicznym zajmująca się szeroko pojętą diagnostyką DNA. W skład tych badań wchodzą między innymi sekwencjonowanie, analiza i synteza kodu DNA.
Z emisji na małej giełdzie chcemy pozyskać do 5 mln zł. Pieniądze przeznaczymy na rozwój technologii sekwencjonowania całych genomów ludzkich oraz na kolejne badania - zapowiada Marek Zagulski, prezes Genomedu.
Jeszcze w tym roku spółka planuje uruchomić przedstawicielstwa w największych miastach kraju. Nie ograniczając się zresztą do Polski. Obserwujemy również rynki niemiecki, słowacki, czeski i bułgarski. Rozmowy z podmiotem zza naszej zachodniej granicy już trwają. Może jeszcze w tym roku uda się nam wejść na rynki tych krajów - informuje Marek Zagulski.
W 2010 r. Genomed poprawił wyniki. Ze straty (92 tys. zł) w 2009 r. spółka osiągnęła zysk (0,3 mln zł). Przychody wzrosły o ponad 220 proc. - do 3,9 mln zł. Duży potencjał wzrostu spółka widzi w udostępnieniu oferty badań DNA dla klientów indywidualnych.