Kto jest kim. Typy osobowości dla menedżerów
- Utworzono: czwartek, 07, kwiecień 2016 16:05
Tytuł książki: Kto jest kim. Typy osobowości dla menedżerów
Wydawnictwo: Onepress 2006 |
ISBN: 8324600086 |
Ilość stron: 392 |
Wymiary: A5 |
Wydawnictwo: Onepress 2006 |
Typy osobowości MBTI® -- czyli jak klonować najlepszych ludzi w firmie
- Ustalanie precyzyjnych kryteriów rekrutacji
- Nagradzanie i dyscyplinowanie ludzi o różnych typach osobowości
- Ankieta: badanie typów osobowości MBTI®
Gdyby tylko pracowało u nas więcej takich osób, jak Dawid...
Gdyby wszyscy ludzie myśleli i działali podobnie, praca kierowników byłaby prostsza. Wystarczyłby jeden uniwersalny system motywacyjny: te same kary i nagrody dla wszystkich. Problem w tym, że różni ludzie różnie reagują na te same bodźce. Racjonalny ekstrawertyk będzie pracować chętniej, gdy nakreślisz mu realną i obiecującą ścieżkę kariery. Lecz gdy masz do czynienia z emocjonalnym introwertykiem, lepiej sięgnij po inne argumenty. To samo dotyczy dyscyplinowania: ostra reprymenda jednych przywołuje do porządku, innym odbiera chęć do pracy.
Poznaj koncepcję MBTI®, a osiągniesz wyższy poziom percepcji. Zaczniesz dostrzegać subtelne różnice między ludźmi, z którymi pracujesz. Wyrobisz w sobie szósty zmysł, który pozwala lepiej przewidywać zachowania współpracowników.
Jak działa MBTI®?
MBTI® to system określania osobowości, stosowany przez kadrowców i menedżerów wielu dużych organizacji, takich jak Ernst & Young czy Whirlpool, zgodnie z którym psychikę ludzką można rozpatrywać w 4 wymiarach:
- ekstrawertycy (E)
- introwertycy (I)
- percepcjoniści (P)
- intuicjoniści (N)
- myśliciele (T)
- uczuciowcy (F)
- sędziowie (S)
- obserwatorzy (O)
Te wymiary, nałożone na siebie, tworzą 16 typów osobowości. I tak na przykład INTP jest kodem myślenia i zachowania teoretyków, którzy potrafią skutecznie interpretować rzeczywistość i dostrzegać w niej schematy oraz niespójności. Ludzie z tym kodem sprawnie rozwiązują problemy techniczne i pracują na ogólnych modelach. Są dobrymi analitykami i lubią wyjaśniać innym, jak działa świat.
MBTI® w obecnej postaci jest owocem wieloletnich badań psychologów z całego świata. To klucz, którym menedżerowie otwierają umysły współpracowników. Dowiedz się, jak z niego korzystać:
- skąd biorą się różnice osobowości, - jak zbudować zrównoważony zespół ludzi, - jak odbierają rzeczywistość i jak pracują ludzie o różnych typach osobowości, - mocne i słabe punkty ludzi o poszczególnych typach osobowości, - cztery rodzaje temperamentów: Dionizosa, Epimeteusza, Prometeusza i Apollina.
Link do książki: