Jak zmiany w strukturze przychodów wpłyną na Minox S.A.?
- Utworzono: czwartek, 04, październik 2012 07:00
W Warszawie, na intensywnie rozwijającej się Białołęce, powstał nowy market budowlany – „Mrówka” (ul. Płochocińska 118). 29 września 2012 r., miało miejsce jego uroczyste otwarcie, a tym samym zakończenie dużej inwestycji Minox S.A.
Sklep postawiono na 3 515 m2 gruntu, który Spółka zakupiła 19 marca br. za ponad 6 mln zł. Środki na ten cel zostały pozyskane m.in. poprzez emisję 526 451 akcji serii B, która przyniosła niemal 1 mln zł kapitału. Pozostała część została sfinansowana za pomocą środków własnych oraz częściowo z kredytu i pożyczki.
W pierwszej w Warszawie „Mrówce”, na łącznej powierzchni przekraczającej 1 000 m2, znajdziemy ponad 12 tys. produktów – od gwoździ, śrubokrętów i elektronarzędzi poczynając, poprzez farby i tynki, na elementach wyposażenia wnętrz, a niebawem także ogrodu, kończąc. Zgodnie z polityką handlową nieustępliwie stosowaną od początku istnienia Spółki, oferowane towary pochodzą od znanych, wyselekcjonowanych i sprawdzonych producentów, co jest gwarancją niepowtarzalnych produktów najwyższej jakości. Ponadto, artykuły te sprzedawane są w atrakcyjnych cenach, dodatkowo wspieranych kampaniami promocyjnymi na wybrane przedmioty.
Również market budowlany oferuje swoim klientom szereg usług wspierających, np. transport czy zamówienie niestandardowych produktów. Przy zakupie towarów niezbędnych konsumentom zarówno indywidualnym, jak i profesjonalnym czy to budującym, remontującym, czy wykańczającym dom lub mieszkanie fachową pomocą służy profesjonalna obsługa.
Nowo otwarty sklep umożliwi Emitentowi sprzedaż detaliczną, do tej pory, poprzez prowadzenie składu budowlanego, skupiał się on na handlu hurtowym. Takie poszerzenie działalności z dużym prawdopodobieństwem silnie zmieni strukturę jego przychodów. Branża budowalna silnie podlega efektowi sezonowości, newralgiczne są I i IV kwartał. „Liczymy na to, że market pozwoli na wyrównanie przychodów w skali kwartalnej, a także znaczny ich wzrost w skali roku” – mówi Tomasz Olszewski, Prezes Zarządu. Pierwsze efekty będziemy mogli obserwować już niebawem – w raporcie miesięcznym za październik.
Przewidywane korzyści oraz dotychczasowe sukcesy działają motywująco na Zarząd Spółki, który już szykuje się do budowy kolejnej „Mrówki” w oparciu o wzrost przychodów z dotychczas prowadzonej działalności. Tym razem będzie to miejscowość w woj. mazowieckim o liczbie mieszkańców 10-20 tys.
Poniżej przedstawiamy kilka fotografii z ceremonii otwarcia Mrówki:
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki