Jesienna konferencja Minox S.A.
- Utworzono: środa, 31, październik 2012 17:55
Dzisiaj, chwilę przed południem, w nowo otwartym markecie budowlanym „Mrówka” odbyła się konferencja prasowa Minox S.A. Prezes Zarządu Tomasz Olszewski omówił na niej dotychczasowe osiągnięcia Spółki, jej przewagi konkurencyjne, bieżące i planowane działania oraz inwestycje.
Poza podstawowymi informacjami na temat Emitenta oraz zakresem jego działalności, przedstawiono grupę kapitałową oraz strukturę jej sprzedaży. Dzięki 100% udziałów w Minox Trans Sp. z o.o., na koniec II kwartału 2012 r. możemy obserwować zmniejszenie monopolu podmiotu dominującego w przychodach. Jeszcze na koniec 2010 i 2011 r. Minox S.A. generowała ponad 99,5 proc. sprzedaży, po pierwszym półroczu bieżącego roku – niewiele ponad 90 proc.
O poprawiającej się kondycji zależnej spółki transportowej czytaliśmy także w ostatnim raporcie kwartalnym Emitenta. „Minox Trans Sp. z o.o. (…) jest bardzo blisko przekroczenia progu rentowności. (…) od punktu wyrównania dzieli ja niewiele ponad 20 tys. zł (blisko 200 tys. mniej niż 3 miesiące temu).” Firma transportowa została przejęta na początku grudnia 2011 r. i od tamtego momentu jej znaczenie w strukturze przychodów grupy rośnie.
Niemniej głównym tematem konferencji było zakończenie dużej inwestycji Minox S.A. – budowy marketu „Mrówka”. 29 września odbyło się uroczyste otwarcie obiektu połączone z fetą i konkursami rodzinnymi. Dzięki uruchomieniu wielkopowierzchniowego sklepu Emitent wchodzi na rynek sprzedaży detalicznej. Do tej pory skupiał się na handlu hurtowym, który podlega efektowi sezonowości. Znaczne poszerzenie oferowanego asortymentu oraz grupy docelowej o klientów indywidualnych ma pozwolić na zwiększenie przychodów w newralgicznych dla sektora budowlanego I oraz IV kwartale roku.
Tomasz Olszewski obiecywał jednak nie poprzestawać na dotychczasowych osiągnięciach. Już jest w trakcie negocjacji mających przyczynić się do budowy kolejnej „Mrówki”. Jednak zdradził jedynie, iż tym razem również będzie to obiekt o powierzchni ok. 1.000 m2, niemniej w mniejszej miejscowości (10-20 tys. mieszkańców) w okolicach Warszawy. Rozpoczęcie inwestycji planowane jest na 2013 r. i ma potrwać ok. roku.
Minox S.A. zadebiutowała na rynku NewConnect 10 maja 2011 r., zaś na rynku Catalyst 17 lipca 2012 r. Spółka od 15 lat działa w sektorze sprzedaży materiałów budowlanych, wyposażenia łazienek i wnętrz, a także stolarki oraz elementów ogrzewania.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki