Nowy produkt ProxyAd już wkrótce?
- Utworzono: czwartek, 13, grudzień 2012 08:34
Działalność ProxyAd S.A. to reklama lokalizacyjna na telefony komórkowe z wykorzystaniem technologii bezprzewodowych (przede wszystkim Bluetooth). Już wkrótce Spółka zakończyć ma testy swojego nowego produktu. Zgodnie z najnowszym komunikatem warszawskiego emitenta obecnie trwa końcowa faza testów produktu, który otrzymał nazwę „FreeHotSpot”. Prace nad nim były prowadzone już początku bieżącego roku, zaś premiera ma nastąpić w najbliższych dniach. Idea pomysłu polega na darmowym udostępnianiu Internetu przez jego użytkowników.
„Zaletą dla użytkownika naszego urządzenia jest to, że może udostępniać swój Internet gościom w sposób bezpieczny, tzn. taki, że nie musi podawać hasła do swojej domowej sieci Wi-Fi, a co za tym idzie nie daje dostępu do swojej domowej sieci. Jest to podstawowa wartość dla użytkownika, a my wychodzimy o krok dalej i użytkownikowi, który udostępnia swoją sieć, bez względu czy jest to osobowa prywatna, restauracja, czy inna firma, umożliwiamy zarabianie pieniędzy na reklamach, które wyświetlane są gościom, którzy podłączą się pod udostępniony Internet. Podsumowując, de facto to, co chcemy zrobić, to zbudować sieć reklamową, która będzie emitowała reklamy do gości korzystających z udostępnionego Internetu” – informuje Piotr Surmacki, prezes zarządu ProxyAd S.A.
Zbudowano więc urządzenie, które Spółka nazywa nawet „przenośnym routerem”, umożliwiające udostępnianie niewykorzystanego pasma Internetu innym użytkownikom. Zdaniem prezesa na rynku w zakresie udostępniania usług za pośrednictwem Wi-Fi jest już kilka produktów i projektów, które działają globalnie, ale „żadne z nich nie działa w takim modelu jak usługa FreeHotSpot” – dodaje.
Zamierzeniem Spółki jest stworzenie globalnej sieci darmowego dostępu do Internetu, a sam projekt ma być dostosowaniem oferty Emitenta do dynamicznie zmieniającego się rynku technologii bezprzewodowych.
Zdaniem zarządu, wprowadzenie nowego produktu do oferty ma wywrzeć istotny wpływ na przyszłe przychody – nie tylko w najbliższym czasie, ale również na przestrzeni kilku kolejnych lat. „Całość budowy biznesu od momentu kiedy mamy gotowy produkt, który możemy oferować na rynku, jest skonstruowana w taki sposób, że zarabiamy od razu na sprzedaży urządzeń. Wpływy ze sprzedaży urządzeń możemy inwestować w rozwój sieci globalnej. Samo rozwijanie przedsięwzięcia globalnie nie powinno generować zapotrzebowania na finansowanie zewnętrzne” - stwierdza dalej Piotr Surmacki.
Kiedy więc zobaczymy pierwsze rezultaty? Według prezesa zarządu, już wkrótce: „- W ciągu pół roku od rozpoczęcia sprzedaży urządzeń, ponieważ każde sprzedane urządzenie to dla nas marża, która będzie się przekładać na wyniki finansowe Spółki”. A dobre wyniki bardzo by się Spółce przydały. W raporcie za trzeci kwartał Emitent wykazał co prawda ponad 777 tys. zł przychodów ze sprzedaży (ponad 3-krotny wzrost r/r), ale towarzyszyła mu strata netto na poziomie 2,9 mln zł. Od początku roku ProxyAd notuje już ponad 5,2 mln zł ujemnego wyniku netto. Przyczyną takich rezultatów okazały się straty ze zbycia akcji dwóch spółek – Fachowcy.pl Ventures S.A. oraz Reklamofon.pl S.A. Jak tłumaczył zarząd, były to decyzje strategiczne, biorące pod uwagę potrzeby finansowe Spółki i sytuację na rynku kapitałowym.
Niemal 33 proc. akcji Emitenta znajduje się w posiadaniu notowanej na NewConnect Fachowcy.pl Ventures S.A. Pakiet 23,036 proc. papierów należy z kolei do Nova Group Ltd., a 5,33 proc. do Marcina Rosika.
Jacek Jarosz
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki