Agrotour wkroczył na NewConnect
- Utworzono: wtorek, 11, czerwiec 2013 11:20
Jako 446. podmiot na „małym parkiecie” pojawił się dziś Agrotour S.A. – spółka, która oferuje usługi oparte m.in. na uprawie winorośli i produkcji własnego wina. Na otwarciu akcje podrożały o 32 proc. do 1,39 zł za sztukę.
Emitent prowadzi działalność o zasięgu regionalnym w sektorze usług gastronomiczno – hotelarskich, w oparciu o swoje produkty oraz usług enoturystycznych i w oparciu o wino marki Mnich. Jest ono wytwarzane w „Winnicy Mnich”, która należy do głównego akcjonariusza oraz prezesa zarządu Emitenta. Sama winnica znajduje się w sołectwie gminy Chybie o tej samej nazwie co produkowane tam wino (Mnich). Powstała w 2006 roku, obecnie jej powierzchnia wynosi 2 hektary a docelowo ma osiągnąć 2,5 hektara. Uprawiane są na niej takie odmiany winorośli jak: Sibera, Bianca, Hibernal, Seyval Blanc, Rondo, Leon Millot czy Cascade. Wszystkie owoce zbierane są ręcznie.
W posiadanych obiektach gastronomicznych wdrażany jest stopniowo program rozwoju usług enoturystycznych, który zakłada organizację degustacji winnych, biesiad winiarskich czy spotkań i szkoleń z zakresu produkcji wina i uprawy winorośli. Emitent jest także organizatorem imprez „Wino i sztuka”, których efektem jest cykl wystaw poplenerowych, realizowanych w obiektach gastronomicznych Spółki, organizowanych w konwencji wernisaży, które połączone są z degustacją win i programem muzyczno – artystycznym. Spółka oferuje także usługi gastronomiczne m.in. w nawiązaniu do tradycyjnej kuchni regionalnej i polskiej.
W ramach oferty prywatnej Emitent zaoferował 2.620.000 akcji serii B po cenie emisyjnej równej 1,05 zł za sztukę. Umowy objęcia zostały zawarte z 29 podmiotami, w tym 23 osobami fizycznymi i 6 osobami prawnymi. W rezultacie Spółka pozyskała z emisji 2,751 mln zł.
Strategia rozwoju
Plany Spółki polegają na sukcesywnym rozwoju skali działalności gastronomicznej i usług hotelarskich przy jednoczesnym wdrożeniu do swojej oferty usługi enoturystycznej i wprowadzeniu do obrotu w posiadanych obiektach wina wytworzonego w Winnicy Mnich. Główne cele Emitenta to dokończenie remontu obiektu gastronomiczno – hotelowego w Brennej, rozwój usług rekreacyjnych i wypoczynkowych w przystani wodnej Leśnica w Brennej, wzmocnienie współpracy z Winnicą Mnich oraz wprowadzenie do sprzedaży wina marki Mnich.
Instrumenty debiutujące:
- 2.620.000 akcji serii B, wszystkie o jednostkowej wartości nominalnej równej 1 zł.
Pełen opis Spółki dostępny jest tutaj.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki