Branża fitness zyskuje na wartości
- Utworzono: wtorek, 17, kwiecień 2012 11:31
Eurobarometr Komisji Europejskiej wskazuje, iż w Polsce sport w obiektach oraz klubach sportowych uprawia zaledwie 14% społeczeństwa, co w porównaniu z 50% aktywnością mieszkańców Szwecji stanowi niewielki odsetek. Wskaźniki zainteresowania Polaków sportem oraz przyjęty trend społeczny bycia fit zdradzają perspektywę rozwoju dla branży. Nasycenie rynku fitness w Polsce oscyluje w granicy 2%, natomiast średni wskaźnik europejski wynosi 7,9% - zakładając zbliżenie do tego poziomu, przedsiębiorcy działający w branży mogą liczyć na duży potencjał wzrostu tego rynku.
Prowadzący kluby oraz ośrodki sportowe dostrzegają ten potencjał – blisko 90% obiektów sportowych pozytywnie ocenia rynek oraz perspektywy rozwoju działalności. W 2010 roku już 59% klubów zdecydowało się na rozszerzenie swojej oferty o nowe propozycje zajęć grupowych, natomiast 72% obiektów postawiło na podnoszenie kompetencji swoich instruktorów. Według raportu magazynu Body Life w ciągu ostatnich lat 43% badanych obiektów oraz klubów sportowych odnotowało wyraźny wzrost liczby klubowiczów, a w przypadku 23% stan ten pozostał bez zmian. „Wysokie zainteresowanie rynkiem fitness to przede wszystkim zasługa zmieniającej się świadomości Polaków, którzy coraz chętniej i częściej decydują się na aktywność sportową.” - mówi Ireneusz Sęk, prezes zarządu spółki Fabryka Formy SA, prowadzącej jeden z najnowocześniejszych klubów fitness, który zyskał tytuł Najbardziej Profesjonalnego Klubu w Kraju w 2011 roku. „Pozytywne sygnały z rynku oraz odnotowywane wyniki firm działających w tym sektorze pozwalają liczyć na wzmocnienie pozycji tej branży na rynku.” – dodaje Sęk.
Dobra koniunktura branży fitness widoczna jest w zwiększającej się liczbie ośrodków posiadających pełne wyposażenie sportowe. Duża liczba klubów sportowych by utrzymać swoją pozycję na rynku systematycznie poszerza proponowaną ofertę, jednak w asortyment fitness inwestują również państwowe Ośrodki Sportu i Rekreacji, hotele, ośrodki SPA&Wellness, a także sanatoria. „Nowoczesne punkty treningowe coraz częściej stają się istotnym elementem wyposażenia wielu ośrodków usługowych z segmentu beauty, sanatoriów, zakładów więziennych, a nawet przestrzeni miejskich – w ubiegłym roku zrealizowaliśmy blisko 100 zamówień na dostawę sprzętu sportowego oraz sprzedaliśmy 50 licencji na programy treningowe” – zauważa Sebastian Gazda, prezes spółki Star Fitness SA, będącej dostawcą kompleksowych rozwiązań sprzętowych i treningowych dla branży fitness. „Dzisiejsze inwestycje w punkty sportowe stanowią przedsięwzięcia pakietowe – poza wysokiej jakości sprzętem istotne jest zapewnienie doradztwa z zakresu zdrowego stylu życia oraz atrakcyjnych programów treningowych. Obecne kluby zdecydowanie różnią się od obiektów sportowych jakie działały w Polsce jeszcze kilka lat temu, dziś istotne są jakość oraz wysoki poziom usług, które determinują pozycję klubów w oczach potencjalnych klientów.” – zaznacza prezes Star Fitness SA.
Branżę fitness z uwagi na obraz siłowni z przeszłości, postrzegano dotychczas z przymrużeniem oka. Segment ten przeszedł jednak duże przeobrażenia na rzecz wysokich inwestycji w jakość usług oraz dostosowania oferty do potrzeb klientów. Firmy działające na tym polu odnotowują znaczące zwroty z inwestycji, co umacnia tą branżę. Szacowana wartość rynku fitness wynosi obecnie ponad 1 mld zł, natomiast w perspektywie trzech lat może ona wzrosnąć trzykrotnie.
Źródło: Badog PR
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki