Intermodalne przyspieszenie
- Utworzono: wtorek, 17, kwiecień 2012 11:50
Przewozy intermodalne stanowią w Polsce mniej niż 2% ogólnej wartości ładunków. W krajach Europy Zachodniej transport intermodalny stanowi prawie 10% udziału w ogólnej wartości ładunków. To kilka razy więcej niż w Polsce. Nasz kraj skutecznie nadrabia dystans wobec najbardziej rozwiniętych krajów tzw. Starej Unii. Oznacza to, że transport intermodalny ma bardzo duży potencjał rozwoju, który przekłada się także na wzrost przychodów spółek, mających pomysł na skorzystanie ze sprzyjającej koniunktury w branży transportowej.
Do zagospodarowania jest bardzo duży i dochodowy rynek, którego atrakcyjność wynika z faktu, że transport intermodalny oferuje usługi konkurencyjne zarówno pod względem czasu dostarczenia towaru, jak i kosztów wykonania – mówi Grzegorz Misiąg, prezes zarządu notowanej na rynku NewConnect spółki Uboat Line S.A. – Szczególnie te czynniki decydują o rozwoju tej dziedziny transportu także w Polsce. Równie istotne znaczenie ma fakt, że coraz więcej polskich firm prowadzi działalność operacyjną poza granicami kraju. Szczególnie dla tych podmiotów istotne znaczenie ma szybki i tani transport towarów na długich dystansach. Wychodząc naprzeciw rynkowemu zapotrzebowaniu postanowiliśmy, w 2011 roku, rozszerzyć zakres naszych usług o nowe połączenia intermodalne organizowane na kluczowych szlakach komunikacyjnych Europy. Przyczyniło się to do dalszego zwiększenia przychodów naszej spółki.
Perspektywy na ten rok są również optymistyczne, dlatego nie wykluczamy dalszego rozwoju naszej działalności w tym segmencie usług transportowych.
Spółka Uboat Line S.A. wdrożyła serwis obsługi transportu intermodalnego na trasach: Freiburg - Novara, Bazylea-Lugano, Worgl-Brenner, Worgl-Trydent, Salzburg-Triest, Wels-Gratz, Wels-Maribor, Wels-Segedyn, Ratyzbona-Gratz i Ratyzbona-Trydent, jak również przejazd tunelami Mont Blanc i Fréjus.
Transport intermodalny opiera się na rozwiązaniach, które łączą transport morski z drogowym i kolejowym. Dotyczy to głównie przewozów międzynarodowych. Udział polskiego transportu intermodalnego w całości polskiego transportu stanowi około 1,5 procent, z czego 79 procent odbywa się transportem lądowym a 21 procent morskim. Do najczęściej przewożonych towarów należą wyroby hutnicze i budowlane, ale również elektroniczne, papiernicze, spożywcze czy specjalistyczne maszyny.
Przewozy intermodalne to transfer towarów przy użyciu kilku różnych środków transportu, bez zmiany jednostki ładunkowej. Dzięki połączeniu, a następnie wykorzystaniu w planowaniu łańcucha dostaw różnorakiej infrastruktury transportowej – portów morskich, terminali logistycznych, linii kolejowych i dróg firmy spedycyjne będące operatorami intermodalnymi są w stanie zapewnić klientom szybką dostawę towaru „door to door".
Źródło: Uboat Line
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki