GRODNO SA: Duży wzrost rentowności w IV kwartale 2011/2012
- Utworzono: piątek, 11, maj 2012 13:25
41-procentowy wzrost EBITDA oraz 40-procentową zwyżkę zysku netto rok do roku zanotowało w IV kw. roku obrachunkowego 2011/2012 Grodno SA. Przychody spółki wzrosły w porównaniu z IV kw. 2010/2011 o 21 proc. Tym samym spółka znacznie poprawiła rentowność zarówno na poziomie operacyjnym, jak i na poziomie netto.
Grodno, jeden z wiodących dystrybutorów materiałów elektrotechnicznych, osiągnęło w IV kw. roku finansowego 2011/2012 (I kw. 2012 kalendarzowego) prawie 44 mln zł przychodów ze sprzedaży. W tym samym okresie przed rokiem obroty firmy wyniosły 36,3 mln zł. Kwartalny zysk operacyjny powiększony o amortyzację (EBITDA) wzrósł w ujęciu rok do roku o 41 proc. z 1,82 mln zł do 2,56 mln zł. Zysk netto zwiększył się z 0,64 mln zł do 0,89 mln zł, czyli o 40 proc. w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej.
- Poprawa rentowności na wszystkich poziomach to dowód na to, że poczynione przez nas inwestycje zaczynają przynosić wymierne korzyści. Będziemy kontynuować pracę nad doskonaleniem procesów logistycznych, optymalizacją kosztową oraz pełnym wykorzystaniem potencjału przejętych i nowo otwartych oddziałów – mówi Andrzej Jurczak, Prezes Grodna. Podkreśla jednocześnie, że w efekcie inwestycji wartość bilansowa spółki po czterech kwartałach wzrosła o 31 proc.
W ciągu czterech kwartałów roku obrotowego 2011/2012 narastająco warszawska spółka zarobiła na czysto 4,6 mln zł przy 182,1 mln zł przychodów. Pełne zaudytowane wyniki finansowe za cały rok 2011/2012 podane zostaną w raporcie okresowym 12 września br.
INFORMACJE O SPÓŁCE GRODNO SA
GRODNO SA to jeden z najdłużej działających na polskim rynku dystrybutorów artykułów elektrotechnicznychi oświetleniowych. Początki firmy sięgają 1990 roku, kiedy to otwarto pierwszy rodzinny sklep elektryczny w Warszawie. Obecnie podstawowa działalność spółki skupia się na hurtowym handlu poprzez sieć 35 hurtowni zlokalizowanych na terenie całego kraju. GRODNO SA od wielu lat jest liderem w województwie mazowieckim. Dzięki dokonanym akwizycjom punktów sprzedażowych spółka rozpoczęła proces konsolidacji rozdrobnionego rynku i stała się jedną z czołowych firm w branży elektrotechnicznej w Polsce.
Spółka posiada szeroką i zdywersyfikowaną grupę odbiorców z sektorów energetyki, budownictwa, infrastruktury
i przemysłu. Oprócz bogatej oferty towarów – ponad 130 000 produktów – spółka świadczy dodatkowe usługi, w tym między innymi doradztwo techniczne, audyty systemów oświetlenia oraz instalacji elektrycznych, konserwację czy obsługę gwarancyjną.
Źródło: ITBC Communication
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki